عضو شورای شهر ساری:

عضو شورای شهر ساری گفت: کلانشهر ساری اکنون مورد توجه بسیاری از مسئولان ملی قرار گرفته و تقویت عملگرایی و آبادانی مرکز استان مطالبه جدی و اصلی مردم این دیار شده است.

به گزارش ونگ وا، علی اکبر زلیکانی با اشاره به اینکه ترکیب شورای پنجم به صورت تخصصی و متشکل از افراد با تجربه است. اظهار کرد: از نظر تعامل باید تمامی مسائل مورد سنجش و بررسی قرار گیرد تا کنون سعی شده از دوقطبی بودن فضای شورا جلوگیری شود.

وی با انتقاد از شورای چهارم شهر ساری گفت: یکی از اشکلات اساسی در شورای چهارم درگیر بودن با مسائل حاشیه ای در میان اعضا بوده است.

زلیکانی در ادامه تصریح کرد: باید در دوره پنجم سعی کنیم اختلافات را به حداقل برسانیم و بیشتر به نظارت شهرداری و حوزه های دیگر آن بپردازیم.

عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه مهمتری نقش رئیس شورای شهر هماهنگی میان اعضای شورا  و دیگر دستگاه های اجرایی و پیگیری مصوبات شورا است. گفت: اصولا تصمیمات در شورای شهر به صورت فردی صورت نمی گیرد اما متاسفانه در شورای شهر ساری مسائل از روال قانونی خارج شده و فردی شد. و حواشی آن از مسائل اصلی قوی تر بوده است.

زلیکانی با طرح این پرسش که آیا در انتخابات ساری تخلف شده است گفت: انتخابات خالی از ایراد نیست تردیدی نداریم که این اتفاق رخ داده است.

این مسئول خاطر  نشان کرد: در کدام انتخابات خالی از تخلفی بوده؟  به عنوان فردی که تمام تبعات انتخابات را رعایت کرده ام  معتقدم مستنداتی که برای ابطال انتخابات ارائه کردند آب دوغ خیاری بوده است. اگر اینگونه باشد هر گونه انتخاباتی را می توان باطل کرد.

وی اظهار کرد: آیا کسانی که مدعی ابطال انتخابات هستند در فضایی غیر از این مورد انتخاب مردم قرار گرفتند فضا همین بوده است.

زلیکانی درادامه گفت: باید رای مردم را پذیرفت حداقل رای برای ورود به شورای پنجم بیست هزار رای بوده و مردم به صورت متحد از جریانی حمایت کرده اند.

وی با بیان اینکه اسمهای زیادی با نام عمگرایی در بین مردم منتشر شده بود گفت: این اسامی در تصمیم گیری مردم اثر چندانی نداشت زیرا مردم از قبل تصمیم خود را گرفته بودند

این عضو شورای شهر ساری گفت: تفکرات ما در پارلمان شهری سیاسی نخواهد بود توجه زیادی به جریان سیاسی نداریم و باید به مشکلات و مسائل شهر بپردازیم.

زلیکانی اظهار کرد: نیروگاه زباله سوز پروژه ای است که منابع آن دولتی است دولت تامین منابع می کند و آن را در اختیار شهرداری قرار می دهد.

عمده اشکالاتی که در آن دیده می شود همه اش متوجه شهرداری نیست بلکه بستر آن ناپدار بوده طرح اولیه با فونداسیون معمولی در قرارداد جدید بستر پایدار را به وجود آورده است.قصد داریم تا پایان امسال این پروژه به اتمام برسد اماپیش بینی بنده این است تا اوایل سال ۹۷ به پایان برسد.

عضو شورای شهر ساری گفت: مدیریت پسماند سازمانی تخصصی است و عملکردش را تا به الان مناسب نمی بینم اگر نمره میانگین به آن بدهیم نمره قبولی ندارد پسماند پیمانکار شهرداری است نظارت شورای شهر در دوره چهارم نسبت به پسماند بسیار ضعیف بوده است و نظارت سیستماتیک نبوده بلکه فردی بوده است.