بررسي مشكلات مازندران در نشست استاندار مازندران با رئيس مجلس شوراي اسلامي دكتر علي لاريجاني :
استاندار مازندران در نشست با دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ضمن تشريح اقدامات و فعاليتهاي انجام شده در مازندران به بيان مشكلات استان پرداخت.
در اين نشست ربيع فلاح جلودار از تعامل بسيار خوب نمايندگان مردم مازندران در مجلس شوراي اسلامي تشكر نمود و گفت : الحمدلله در مازندران فضاي همدلي و همراهي خوبي ايجاد شده است و اين فضا مي تواند به توسعه استان كمك كند.
وي در ادامه به ارائه گزارش در مورد خسارتهاي طوفان ، وضعيت بيكاري استان ، توسعه آموزشهاي فني و حرفه اي ، توسعه گردشگري روستايي و ايجاد كميته روستايي در ستاد تسهيلات سفر، ضرورت تكميل سدهاي هراز و گلورد ، ضرورت مهار آبهاي سطحي ، پيگيري فاينانس 480 ميليون يورويي سد هراز ، ضرروت تسهيلات بانكي براي تكميل هتلها و مراكز گردشگري ، اهميت زهكشي 100 هزار هكتار اراضي كشاورزي ، ضرورت اختصاص مشوقهاي صادراتي براي صادارت مركبات پرداخت و ابراز اميدواري نمود با عنايت و حمايت رياست محترم مجلس شوراي اسلامي در روند توسعه مازندران و اختصاص اعتبارات ملي براي حل مشكلات تسريع شود.
استاندار مازندران مسئله مهار آبهاي سطحي را بحثي مهم و استراتژيك براي مازندران خواند و با اشاره به پايان عمليات چهار بانده كردن 10 كيلومترديگر جاده هراز گفت : در حوزه راهها نيز بايد اعتبارت ملي مناسبي اختصاص يابد تا هر چه سريعتر شاهد تكميل راههاي فيروزكوه و هراز باشيم.
در اين ديدار دكتر علي لاريجاني گزارش استاندار مازندران را خوب ارزيابي كرد و گفت : روستاها ظرفيت خوبي براي توسعه مازندران است و ضرورت دارد نسبت به تهيه شناسنامه روستايي و قابليتهاي روستاها اقدام شود .
رئيس مجلس شوراي اسلامي ضرورت توجه به محيط زيست و حفاظت از جنگلها به عنوان سرمايه ملي را يادآور شد و گفت : براي جلوگيري از تغيير كاربري زمينهاي مناسب كشاورزي ضرورت دارد تا شهركهاي توريستي در مناطق مازندران ايجاد شود و ساخت و ساز در استان مديريت گردد.
دكتر لاريجاني تاكيد كرد : بايد تلاش شود تا شاهد كاهش مهاجرت از روستاها به شهر باشيم و در اين راستا بايد چرخه اقتصادي روستاها اصلاح شود .
رئيس مجلس شوراي اسلامي اعلام آمادگي نمود تا پيگيري لازم را براي حل برخي از مشكلات مطرح شده توسط استاندار مازندران را از طريق مسئولين ملي بنمايد.
دكتر علي لاريجاني : شهركهاي توريستي در مناطق مازندران ايجاد شود /  چرخه اقتصادي روستاها اصلاح شود