ونگ وا// هجوم جلبک ها و خزه های دریایی به سیستم تأمین آب خنک کاری واحدهای بخار نيروگاه شهيدسليمي نكا واحدهای بخار را با چالش محدودیت تولید و خروج واحدها مواجه کرد.

مدیر نیروگاه بخار شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این مطلب افزود: در پی وقوع اين حادثه که از اوایل صبح روز دوشنبه اول مرداد ماه رخ داد، در اثرگرفتگی فیلترهای باند اسکرین ۴ و کاهش سطح آب دریا، پمپ آب دریای واحد ۲ بخار از مدار خارج و تولید این واحد در وضعیت ناپایدار قرار گرفت.

سیدابوالقاسم محمدی قلعه سری ادامه داد: با توجه به نیاز شبکه کارکنان امور بهره برداری و تعمیرات نیروگاه بدون فوت وقت و با تلاش جهادی و اقدام به موقع در راه اندازی واش پمپ ها، شستشوی موشل فیلترها و تمیزکاری باند اسکرین ۴، توانستند تا قبل از آغاز ساعات پیک مصرف ظهر شبکه، شرایط را مجدداً به حالت عادی برگردانند و پایداری تولید واحدها را حفظ نمایند.

وی افزود: پدیده رشد خزه ها و جلبک های دریایی با گرم شدن هوا افزایش می یابد و در صورت تلاطم آب دریا با هجوم به سمت پمپ خانه آب دریا، موجب گرفتگی فیلترهای بانداسکرین و تجهیزات سیستم خنک کاری نیروگاه می شود و به تبع آن سطح آب استخر مشترک کاهش یافته و منجر به خروج پمپ های آب دریا و محدودیت تولید برق می شود.

به گزارش روابط عمومی نیروگاه شهید سلیمی سیستم خنک کاری واحدهای بخار نیروگاه شهیدسلیمی نکا از آب دریا، برای چگالش بخار خروجی از توربین ها در کندانسورها و برگشت مجدد آب مصرفی به سیکل بسته آب و بخار استفاده می کند.