مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از زیرترافیک رفتن ۱۰کیلومتر جدید دیگر از محور هراز تا قبل از نوروز ۹۸ گفت: طرح ۴خطه محور هراز سال ۹۸ تکمیل میشود.
سید محمد نظری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت فعلی، طرح چهارخطه شدن جاده هراز بهعنوان کوتاهترین مسیر ارتباطی مازندران ــ تهران در دستور کار قرار گرفت و تاکنون با احتساب ۱۰ کیلومتر جدید حدود ۷۳ کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی مازندران چهارخطه شد. مجموع مسافت جاده هراز ۱۸۱ کیلومتر است که ۱۰۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد.
وی افزود: هراز پرترافیکترین محور برونشهری مازندران است که روزانه طبق گزارش مرکز مدیریت راههای وزارت راه و شهرسازی در این محور افزون بر ۴۰ هزار خودرو تردد دارند.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: مسیر جدیدی که طرح چهارخطه در آن پایان یافته از منطقه پارک جنگلی آمل تا تونل و بالادست بوده که برای ساخت ابنیه و آسفالت آن افزون بر ۸۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبار ملی هزینه شده است.
وی گفت: با بهرهبرداری از این مسیر، بخش زیادی از ترافیک در محدوده پارک جنگلی تا تونل بهعنوان یکی از نقاط پرترافیک جاده هراز کاهش مییابد.
نظری با اشاره به اینکه مسیر جدید چهارخطه محور هراز قرار است فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی زیر بار ترافیک برود، تصریح کرد: همچنان حدود ۳۲ کیلومتر از محور هراز در حوزه این استان دوخطه بوده که باید طرح تعریض در آن اجرا شود که در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، طرح چهارخطه کردن محور هراز تکمیل میشود.
وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح چهارخطه محور هراز را حدود سههزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: طرح چهارخطه شدن محور هراز برای کاهش ترافیک این محور مواصلاتی مازندران ــ تهران از سال ۸۹ مصوب شد که بهدلایلی تا سال ۹۲ مسکوت ماند.
نظری تأکید کرد: در سفر یکروزه وزیر راه و شهرسازی به مازندران، علاوه بر بهرهبرداری از بخشی از چهارخطه محور هراز و آغاز عملیات اجرایی قطعات دیگری در این محور، بهرهبرداری از بهسازی تعریض و آسفالت محور کیاکلا ــ جویبار و افتتاح پل پنبه چوله ساری قرار است در این سفر انجام شود و زیر بار ترافیک برود./ تسنیم