معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از معرفی برندگان مناقصه قطعه 2 آزادراه تهران-شمال خبرداد.
به گزارش خبرآنلاین، سعید محمدزاده، در حاشیه بازدیدحجت الاسلام ناطق نوری رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از قطعه یک آزادراه تهران – شمال، گفت: امروز تا ساعت 18 برندگان مناقصه واگذاری این مناقصه به پیمانکاران اعلام میشود و پاکتهای قیمت را باز میکنیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: قرار است از ماه جاری عملیات اجرایی قطعه 2 آزادراه تهران – شمال اجرایی شود و با افتتاح پروژه آزادراه تهران – شمال مدت زمان سفر از سه ساعت و 45 دقیقه به کمتر از 2 ساعت میرسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ظرفیت تردد خودرو از این مسیر از 12 هزار دستگاه خودرو به 30 هزار دستگاه میرسد،تصریح کرد: برآوردها حاکی از آن است که میزان صرفهجویی سوخت و سایر هزینهها به 600 میلیارد تومان میرسد.
او اضافه کرد: قطعه 2 را به 6 قسمت تقسیم کردهایم که در این قطعه بلندترین تونل جادهای کشور به طول 6 هزار و 400 متر واقع شده است که بیش از 4 هزار متر آن حفاری شده است.
به گفته وی برای 4 قسمت قطعه 2 ، چهار شرکت برنده امروز معرفی میشوند و عملیات اجرایی این قطعه تا یک ماه آینده شروع خواهد شد.
به گفته وی قطعه 2 این آزادراه از سه راهی شهرستانک تا پیچ سرهنگ امتداد دارد.
محمد زاده اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کل مسیر را 8 هزار میلیارد تومان ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر برای ساخت تونلهای این پروژه سی دستگاه قالب فعال است و روزانه به طور متوسط 75 متر لاینینگ تونل انجام میشود که این یک رکورد در پروژههای عمرانی محسوب می شود.
به گفته وی پروژه کارگاهها در 130 نقطه فعال است و در این پروژه ها نزدیک به هزار نفر نیروی انسانی در 3 هزار و 88 واحد کارگاهی مشغول به کار هستند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل پیشرفت فیزیکی 4 قطعه آزاد راه تهران – شمال را 32 درصد اعلام کرد و گفت: این پیشرفت فیزیکی در حالی است که در ابتدای سال 94 میزان پیشرفت فیزیکی 18 درصد بود،ضمن اینکه پیشرفت فیزیکی این قطعه امروز به 72 درصد رسیده و در یک سال و نیم گذشته در این قطعه بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه را به طور متوسط ماهانه 3.4درصد پیشرفت فیزیکی اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: در حالی امروز به این اعداد و ارقام و پیشرفت فیزیکی در این پروژه رسیدهایم که در چند سال گذشته میزان پیشرفت فیزیکی آزادهراه تهران – شمال در سال چیزی حدود 2 درصد بود.
وی درباره وضعیت قرارداد پیمانکار چینی هم گفت: این پیمانکار با خط اعتباری 72 میلیون دلار در پروژه مشغول به کار بود که در یک ماه آینده تمام تعهدات خود را به پایان میرساند و قرارداد چینیها به اتمام می رسد.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی راه برای اولین بار در کشور در ازادراه تهران – شمال قرار است در معماری جاده به فاکتورهایی از جمله نورپردازی، نصب حفاظهای استانداردهای ، تطبیق رنگ با طبیعت مورد استفاده قرار بگیرد.