رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا با اشاره به راه اندازی مرکز اورژانس ۱۱۵ هزارجریب در ابتدای سال ۱۴۰۱ گفت این مرکز در روستای ابچین دایر شده است و با آنکا در ۶ ماه اول سال دو تا سه روز در هفته فعال بود و ازآبان ماه فعالیت دائمی دارد تاکنون ۲۵۰ ماموریت داشته است. و این نشان می دهد وجود این مرکز اورژانس در منطقه لازم بود.
دکتر خانجانی در بیان عملکرد حوزه درمان گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۸۰۰۰ نفر در مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی ویزیت شدند ۵۴ هزار نفر برای ویزیت تخصصی در درمانگاه بیمارستان امام حسین و مجتمع طوبی ویزیت شدند ۱۰۰ هزار نفر به اورژانس بیمارستان مراجعه کردند ۴۵۰۰ نفر بستری در بیمارستان و ۵۲ هزار نفر خدمات سی تی اسکن و ۱۳۴۰۰ نفر خدمات رادیولوژی از مرکز دولتی بیمارستان دریافت کردند.
وی که در نشست خبری در جمع خبرنگاران سخن می گفت افزود طی ۵ سال ۷۵۰۰ نوزاد را غربالگری کردیم که ۳۶ نفر کم کاری تیروئید داشتند از این تعداد ۲۶ نفر کاملا درمان شدند و ۱۰ نفر تحت درمان هستند که اگر این غربالگری ها نبود می بایست کودکانی با عقب ماندگی ذهنی تحویل جامعه می شد. همچنین طی ۱۰ سال اخیر ورودی تالاسمی ماژور نداشتیم ۱۳۰۰۰ مشاوره انجام شد ۸۰ مورد زوج ناقل تشخیص داده شد و برنامه پیشگیری انجام شد.
دکتر خانجانی افزود طی۵ سال اخیر حدود ۸۰۰۰ متر مربع بر فضای بهداشتی و درمانی شهرستان اضافه شد و ۸۰۰۰ متر دیگر در حال ساخت است که مهمترین آن فاز دوم بیمارستان امام حسین است. وی گفت فاز دوم بیمارستان امام حسین حدود ۵۷۰۰ متر مربع بوده در صورتی که فاز اول ۴۰۰۰ متر بوده است. با راه اندازی فاز دوم بیمارستان این بیمارستان به یک بیمارستان استاندارد با امکانت کامل تبدیل می شود.
رئیس شبکه بهداشت نکا مهمترین مشکلات حوزه بهداشت بیماریهای غیر واگیر فشار خون ودیابت، پیری جمعیت tfr نکا ۱٫۴ است باید ۲ باشد و حیوان گزیدگی طی سالهای قبل سالانه ۲۰۰ مورد بود که در سال اخیر به ۶۹۵ مورد رسید است.