نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی:

ونگ/ غلامرضا شریعتی نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی طی نشست خبری با خبرنگاران نکا به مهمترین اقدامات خودش برای پیشبرد طرحهای حوزه انتخابیه بخصوص شهرستان نکا در سه سال گذشته پرداخت.

وی ضمن قدردانی از رسانه ها در هوشیار سازی مسئولان، به نقش رسانه ها در سالم سازی جامعه و مسئولان اجرایی اشاره کرد و خبرنگاران را ناظران جامعه دانست.

شریعتی مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی حوزه انتخابیه و شهرستان که با پیگیری خودش انجام شده را در حوزه های مختلف چنین برشمرد:

آب شرب

وی یکی از معضلات جدی حوزه انتخابیه خودش را آب شرب دانست و پیگیری اش در خصوص تامین اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی برای احداث تصفیه خانه آب در نکا و مهمترین مجتمع های آبرسانی روستایی در شهرستان را چنین برشمرد: مجتمع شهدای هزارجریب استاندار مازندران شامل ۱۱ روستا ۲۰ میلیارد تومان، مجتمع شهدای پی رجه ۴٫۵ میلیارد تومان، تکمیل مجتمع ولامده ۴ میلیارد تومان، مجتمع کفرات ۴٫۵ میلیارد تومان مجتمع طوسکلا ۴٫۵ میلیارد تومان، مجتمع درمزار ۴٫۵ میلیارد تومان، مخزن گلبستان مخزن نودهک شهر نکا و… جمعا حدود ۴۵٫۲۵۰ میلیارد تومان در بخش آب نکا اعتبار جذب شد. سهم بودجه شهرستانی در این خصوص کمتر از ۱۰ میلیارد تومان است مابقی با رایزنی انجام شده از بودجه ملی استفاده شده است.

گازرسانی

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از اقدامات گذشته در حوزه گازرسانی گفت طی سه سال اخیر ۱۹۲ میلیارد تومان برای ۸۰ روستای سه شهرستان گازرسانی شد

آب منطقه ای

وی گفت طی این سه سال ۶۵۳٫۱ میلیارد تومان در حوزه سد گلورد اعتبار گرفته شد که از سوی آب منطقه ای صرف احداث پل دسترسی روستاها راه و دیگر اقدامات جانبی حوزه سد هزینه شده است.

راهداری:

عضو کمسیون عمران مجلس در ادامه گزارش خود افزود در مجموع ۱۸۸٫۵ میلیارد تومان در حوزه راهداری اعتبار برای سه شهرستان جذب شد که سهم بهشهر ۸۸٫۵ میلیارد ، نکا۷۶٫۵ و گلوگاه ۲۳٫۵ میلیارد تومان بوده است. که صرف آسفالت راههای روستایی و روکش آسفالت و… شده است. همچنین جلسه ای اخیرا با وزیر راه و شهرسازی داشتیم ایشان قول دادنداعتبار آسفالت ۱۰۰ کیلومتر از راههای روستایی سه شهرستان را تامین کنند. وی افزود بطور کل شرق مازندران در خصوص آسفالت عقب ماندگیهایی دارد حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است تا عقب ماندگیهای راههای روستایی شرق مازندران جبران شود

طرح هادی روستایی

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح های هادی روستایی گفت در مجموع۷۷٫۱ میلیارد تومان در حوزه بنیاد مسکن و طرح هادی اعتبار جذب شد که ۱۸ میلیارد در بهشهر، ۱۲٫۷ میلیارد در گلوگاه و ۴۱ میلیارد تومان در نکا هزینه شده است.

بهداشت و درمان

وی افزود در بخش بهداشت و درمان طی سه سال گذشته ۶۵٫۳ میلیارد تومان در بهشهر،۶۰ میلیارد تومان در نکا و ۱۳ میلیارد تومان در گلوگاه اعتبارات جذب شد

مخابرات و زیرساخت ارتباطی

شریعتی گفت در مجموع ۱۴۷٫۲ میلیارد تومان برای ارتقاء زیرساختهای مخابراتی هزینه شده است

ورزش

وی همچنین به میزان اعتبارات جذب شده در حوزه ورزشی اشاره کرد و این اعتبارات را ۱۵٫۳ میلیارد تومان دانست که جدود ۴٫۲ میلیارد تومان در بهشهر، ۴٫۴ میلیارد تومان در نکا و ۶٫۷ مییارد تومان درگلوگاه هزینه شده است.

شهرداریها

وی افزود هیچ دوره ای شهرداریهای منطقه از کمک نماینده به اندازه دوره اخیر برخوردار نبوده اند در بحث قیر رایگان و… همچنین کارخانه کمپوست که با مشارکت شهرداری های منطقه احداث شده بود امروز این کارخانه با حداکثر ظرفیت فعال هست در سالهای اخیر هزینه های خوبی در آن شده است و تکمیل شده است.

اشتغال

غلامرضا شریعتی وضعیت بیکاری در شرق مازندران را در ابتدای دوره بیشتر از سایر نقاط دانست و افزود با رایزنیهای انجام شده شهرک بزرگ صنعتی شهید سلیمانی در منطقه احداث شده امیدواریم با استقرار صنایع بزرگ مانند فولاد، پالایشگاه و پتروشیمی زمینه اشتغال فراهم شود. شرکت صدرا در ابتدای دوره رو به تعطیلی پیش می رفت اکنون مجددا فعال شد و بزودی حدود ۱۰۰۰ نیرو جذب می کند. سرمایه گذاری عظیمی در نیروگاه شهید سلیمی در حال انجام است که قطعا در وضعیت اشتغال موثر است.

وی درخصوص اقدامات اجتماعی و فرهنگی به طرحهایی همچون تشویق جوانی جمعیت در مجلس، حمایت از محرومان و اقشار ضعیف مسکن محرومین وام های خود اشتغالی مشاغل خرد ، در حوزه فرهنگی هم افزایش اعتبارات دستگاههای فرهنگی مانندآموزش و پرورش، سازمان تبلیغات،حوزه علمیه بسیج و دیگر نهادها اشاره کرد.

*اکبر مقدسی