ایرنا – استاندار مازندران رویکرد دولت سیزدهم را کار جهادی و شبانه روزی عنوان کرد و گفت: مدیران پشت میز نشین در ادارات استان جایگاهی ندارند و روند فساد ستیزی را در استان ادامه خواهیم داد.

سید محمود حسینی پور روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان مازندران که در ساری برگزار شد، افزود: مدیر پشت میز نشینی هیچ جایگاهی در دولت سیزدهم ندارد و مدیر از این دست نمی تواند برای گره گشایی از مشکلات مردم کمک کند.

وی ادامه داد : توانمند سازی روستاهای استان باجدیت در دستور کار است و مدیران باید از پشت میز نشینی خارج شوند و به دل روستا بروند و برای توسعه این مناطق در تکاپو باشند.

به گفته استاندار مازندران سال سختی را در حال سپری کردن هستیم سالی که دشمن تمام تلاش خود را کرده بود که این دولت به وظایف خود عمل نکند و نگذارد ماموریت های خود را پیش ببرد.

مردمداری، الگوی مدیریت رفتاری دولت سیزدهم

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : دولت سیزدهم دولت ایده، اقدام، علم و اخلاق است و برای الگو مدیریت رفتاری خود مردمداری در عمل در اولویت خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: مردمی سازی امور و جایگاه آحاد جامعه در تصمیم گیری ها جزو سیاست های قطعی دولت است به همین دلیل این دولت مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته است تا در مسیری که پیش گرفته مانع تراشی شود.

حسینی پور ادامه داد: بیشترین نگرانی دشمنان، وفاق و همدلی بین ارکان اصلی نظام و رهبر معظم انقلاب و تبعیت از ایشان است و دولت سیزدهم همواره اجرای فرماین رهبر معظم انقلاب را در اولویت قرار داده است.

وی گفت : بزرگترین جنگ سایبری و ترکیبی را دشمنان در کشور آغاز کردند و تمام قدرت رسانه ای را به کار گرفتند در نوع خود این تحرکات دشمنان در عملیات نرم بی نظیر بود اما ملت شریف ایران با بصیرت این توطئه ها را خنثی کردند.
به گفته استاندار مازندران دشمن تمام امکانات خود را در خارج از کشور در یک مدار واحد برای ایجاد عملیات علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفت اما این نظام مقدس تمامی این توطئه ها را خنثی کرد.

تلاش عزتمندانه دولت سیزدهم برای گره گشایی از مشکلات

وی عنوان کرد: : با وجود تحریم و فشارهای اقتصادی دشمنان، دولت سیزدهم عزتمندانه برای گره گشایی از مشکلات مردم در تلاش است و در سیاست خارجی هم ایران اسلامی در این دولت با اقتدار رفتار می کند. مجموعه مدیریتی استان مازندران در زیرمجموعه گفتمان دولت مردمی سیزدهم، تحقق عدالت را در گرو تلاش جهادی و بهره گیری از ظرفیت های نخبگان و مردم دنبال کرده است.

حسینی پور ادامه داد : تحول خواهی رویکرد مدیریت استان برای توسعه است و همچنین سند تحول دولت مبنای این تحول خواهی در مازندران خواهد بود.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مقابله با اپیدمی کرونا در مازندران گفت: در کمتر از دو ماه واکسیناسیون آحاد مردم علیه کرونا در استان انجام شد و از این حیث مازندران رتبه اول کشور را دارد و این طرح جهادی باعث افول شیوع این ویروس منحوس شد.

رقم خوردن اقدام شجاعانه دولت سیزدهم با اجرای جراحی اقتصادی

استاندار مازندران گفت: جراحی اقتصادی از اقدامات شجاعانه دولت سیزدهم بود و مازندران برای تحقق این امر با تامین مرغ و روغن کشور نقش خوبی ایفا کرد و این دیار جایگاه ممتازی در امنیت غذایی ایران اسلامی دارد.

وی افزود: یکی از مهم ترین مسائلی که در استان مازندران وجود داشت کاغذبازی های اداری بود که در وهله اول سرمایه گذاری در استان را دچار چالش کرد که برای رفع این معضل اقداماتی در حال انجام است.

حسینی پور خاطرنشان کرد:: در همین زمینه سالم سازی و فساد ستیزی در دستگاه های اجرایی استان یکی از اولویت های اساسی که این موضوع در دیار علویان با قدرت در دست اجرا است.
وی همراهی نمایندگان استان با مدیران اجرایی کشور برای جذب و تخصیص اعتبار باهدف رفع مشکلات زیرساختی و توسعه مازندران برجسته دانست و از تلاش های آنها قدردانی کنم.

این مقام ارشد استان مازندران گفت: همچنین همراهی ائمه جمعه با مسوولان استان بسیار مطلوب است که این امر در توسعه این دیار بسیار تاثیر گذار است و از دغدغه مندی این شخصیت های تاثیرگذار نهایت قدردانی را دارم.

سفرهای شهرستانی با رویکرد رفع دغدغه های مردم

وی برگزاری سفرهای شهرستانی را اقدامی در راستای گره گشایی از دغدغه های آحاد مردم دانست و گفت: برای این منظور با برگزاری این سفرها و حضور مدیران در مناطق مختلف دسترسی اسان و راحت برای مردم بوجود آمده است.

حسینی پور با اعلام اینکه شفاف سازی یکی از راه های موثر برای فساد ستیزی است، افزود: صدور مجوز ها از طریق سامانه های الکترونیکی در دستور کار است تا روند شفاف سازی در مازندران تکمیل شود.

خروج مازندران از انزوای دیپلماسی خارجی

وی گفت : مازندران در یکسال گذشته از انزوایِ روابط با کشور های منطقه خارج شد و بدنبال جایگاه موثر استان در کریدور شمال به جنوب کشور هستیم و برای این منظور مذاکرات خوبی با سفرا و همچنین مسوولان ارشد در سطح ملی داشتیم.

استاندار مازندران افزود : گزارش های خوبی که در این جلسه بیان شد نباید ما را مغرور کند چراکه باید بیشتر کنیم تا بتوانیم عقب ماندگی های تاریخی استان را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد : ما به هیچ عنوان به این چیزی که دست یافتیم اکتفا نمی کنیم و همه روز ما باید موفقیت بیشتر باشد و باید در جامعه امید و نشاط را تزریق کنیم.

حسینی پور گفت: تمام تلاش خود را برای تکمیل طرح های نیمه تمام استان گذاشتم و با فعال کردن مدیران در ستاد عالی رشد اقتصادی و همراهی بخش خصوصی، در جذب سرمایه گذار و ارتقاء بهره وری قدم های خوبی در مازندران برداشته شده است.

پَرکشیدن مدیریت سنتی از مازندران

وی در ادامه اظهار داشت :فناوری مدیریتی باید در اولویت قرار گیرد و مدیریت سنتی دیگر منسوخ شده است و اگر مسوولی نتواند خود را به روز کند، به طور حتم عقب خواهد افتاد.

استاندار مازندران گفت: مسوولان بحث فناوری مدیریتی و ارتقاء دانش مدیریت باید جدی مدنظر باشد و خواهش دارم از مدیران، جوانان و دانشجویان و اقشار مردم که برای توسعه این دیار تلاش کنند.

وی افزود : شناسایی واحدهای راکد و نیمه تعطیل استان یکی از ماموریت های مهم دولت سیزدهم بوده است و رشد اقتصادی امسال مازندان بخشی از آن مربوط به احیای این واحدهای صنعتی است.

حسینی پور ادامه داد : باید تلاش کنیم سال ۱۴۰۲ با سال جاری متفاوت باشد و در تمام موضوعات باید ارتقاء مدیریتی مازندرانی را لحاظ کنیم و توان اخلاق حرفه ای باید افزایش یابد.

وی گفت : مسائل و مشکلات استان دسته بندی شد و اکنون نقشه راه برای توسعه این دیار ترسیم شد و اولویت مازندران کشاورزی است که باید با الگوی کشت و سامانه های نوین آبیاری بتوانیم میلیارد ها دلار صادرات محصولات تولیدی داشته باشیم.

انقلابی و جهادی بودن ملاک انتخاب مدیران

استاندار مازندران افزود: خدمت به مردم از زمینه های رشد و تعالی استان و جزو مفاهیم دینی مسلمانان است و خدمت به مردم شریف استان مازندران را بهترین نوع اعمال خداپسندانه برای خود می دانیم و در نظر گرفتن رضایت خداوند همواره مورد نظر مدیران باشد.

وی ادامه داد: توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان از سوی مدیران برای توسعه مازندران همواره در اولویت است و تلاش کردیم در انتصابات، نیروی‌های انقلابی و جهادی را به کار بگیریم و در انتخاب هایمان از نمایندگان و موثران استان مشورت می گیریم اما این نخبگان دخالتی در انتصابات ندارند.

حسینی پور در خصوص ارتقای نظام اداری استان مازندران نیز گفت : هر روزی که می گذرد نظام اداری استان باید ارتقاء یابد و مباحث مطرح شده نباید جنبه تشریفاتی داشته باشند بلکه این مباحث دستورالعمل اجرایی است.

وی از تمامی کار آفرینان، کارگران و بنگاه های اقتصادی مازندران که برای افزایش تولید، رشد اقتصادی و جذب سرمایه گذار تلاش کردند، نهایت قدردانی کرد و افزود: برای جذب سرمایه گذار باید برنامه ریزی و هدفگذاری کرد و خود را به روز کنیم تا اقبال فعالان اقتصادی برای راه اندازی کارخانه افزایش یابد.

استاندار مازندران حمایت از بخش خصوصی را جزو اولویت های دولت در مازندران ذکر کرد و ادامه داد : برای این منظور زیر پایِ بخش خصوصی فرش قرمز پهن می کنیمو اقدامات لازم برای تسریع فعالیت های آنها را انجام داده ایم.

پیگیری جدی مولدسازی در مازندران

وی در ادامه به موضوع مولدسازی اشاره و تصریح کرد : می بایست مولد سازی را در استان باجدیت پیگیر باشیم و با تعیین تکلیف این منابع و استفاده بهینه از آن به طور حتم روند توسعه مازندران را افزایش می دهد.

حسینی پور ادامه داد: افزایش تبادلات گمرکی با صادرات هوایی، جاده ای و ریلی باید با جدیت دستور کار است.

استقبال از مسافران نوروزی مازندران با آمادگی کامل

وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و پیش بینی حضور۲۲ میلیون گردشگر در استان گفت :این آمار و مدیریت آن با حضور و پشتیبانی های ملی و مدیران استانی انجام خواهد شد و مازندران آمادگی لازم برای پذیرایی از گردشگران را دارد.

استاندار مازندران ادامه داد: باید تمامی فرمانداران پای کار بیایند و اگر خانواده ای توان اجاره مکانی را ندارد نباید در خیابان بخوابد و ستاد اسکان باید سرپناه برای آنان فراهم کنند.

وی اعلام کرد : رعایت ارزش های اسلامی مورد توجه باشد چراکه مازندران دیار علویان است و این دیار متفاوت است و دارای تمدن کهن در مباحث اسلامی است و نباید اجازه بدیم این دیار از ارزش های انقلابی و اسلامی تهی شود. به گفته حسینی گور امسال تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز را شاهد خواهیم بود و باید حرمت داری این ماه مبارک با حفظ شئونات اسلامی و واجبات در اولویت باشد.

حسینی پور گفت : مازندران باید سبز بماند و موضوع درختکاری در استان باید باجدیت در دستور کار باشد و منابع طبیعی باید این موضوع را پیگیری کند و در شهرستان ها، فرهنگ درختکاری اولویت باشد.

وی افزود : همچنین پاکسازی و نظافت این این دیار باید در اولویت باشد و مازندران باید از آلودگی زباله پاک باشد و باید به صورت مستمر برای جمع آوری پسماند ها در معابر عمومی اقدام شود.