ونگ// رئیس اداره آموزش وپرورش نکا با انتقاد از تجمیع برخی مدارس روستایی در گذشته از بازگشت کد چندین مدرسه و عدالت آموزشی در همه نقاط را سیاست جدید اداره خودش دانست.

بخشی پور در نشست  با خبرنگاران اجرای سند تحول آموزشی توسعه رشته های مهارتی، تعمیق آموزه های دینی تقویت مدارس شبانه روزی از دیگر سیاستهای آموزش و پرورش در این شهرستان اعلام کرد.

وی وضعیت نکا را در خصوص برنامه های تربیتی و آموزشی مناسب دانست و به رتبه های برتر نکا در سایر جشنواره ها اشاره کرد.

وی افزود در گذشته روستاهایی بودند که مدارس آنها تعطیل شده بود اکنون سعی می شود در صورت داشتن شرایط لازم مجدد کد مدرسه برگردد.

قلی زاده معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش نکا در این نشست خبری گفت در سال جاری حدود ۲۳۰۰ در شهرستان کمبود نیرو داشتیم که با کمک اضافه کاری همکاران و بکارگیری فرهنگیان بازنشسته جبران کردیم وی همچنین گفت در دو مدرسه روستا ورفام و سوچلما فقط یک دانش آموز دارند که با یک معلم پوشش آموزشی داده می شود.

رضا پور معاون  و پشتیبانی آموزش و پرورش نکا از اقدامات مفید در توسعه و تجهیز مدارس در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت سرانه فضای آموزشی در استان ۵٫۳ است در نکا ۴٫۲ متر است. رضاپور به اقداماتی درخصوص گازرسانی و تجهیزات گازی  مدارس روستایی هزارجریب در سالهای اخیر اشاره کرد. وی همچنین از آماده سازی حدود ۱۲۰ تخت برای اسکان نوروزی در شهرستان خبر داد.

علینژاد معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش نکا هم در این نشست به مهمترین اقدامات این معاونت پرداخت.