برگزاری رزمایش پدافندی اداره کل غله مازندران در سیلوی نکا

رزمایش پدافندی به منظور آمادگی اداره کل غله در تامین و توزیع کالای اساسی بخصوص آرد در نقاط مختلف استان و خارج استان در سیلوی شهید میرزاپور نکا برگزار شد.

این رزمایش با حضور جوادی معاون پدافند غیرعامل کشور،مدیرکل غله استان، مدیرکل پدافند غیرعامل استان، امام جمعه نکا، فرماندار و دیگر مسئولان نکا برگزار شد مهندس وفایی نژاد مدیرکل غله مازندران این رزمایش را در چند وجهی دانست و افزود: با توجه به برنامه آنلاین بارگیری و توزیع آرد در سطح استان این همایش طوری طراحی شد در صورت قطع برق یا انسداد جاده و قطع اینترنت عملیات بارگیری و تخلیه کالای اساسی ئر سطح استان بصورت آفلاین و دستی انجام می شود.

وی گفت مانور سال گذشته بصورت فیزیکی بود امسال این مانور را به سمت مدیریت سیستمی هدایت کردیم.

مدیرکل غله استان گفت روزانه ۳۱ هزار کیسه آرد می بایست به سراسر استان حمل شود در صورت بروزهرنوع اخلال در شبکه ما باید آمادگی توزیع به روشهای مختلف را داشته باشیم. وی سیلوی نکا را یکی از استراتژیک ترین نقاط دانست که بزرگترین ذخیره گندم مازندران در آنجاست.

مهندس وفایی نژاد در بحث توزیع آرد از شرق به غرب استان در شرایط مسدود بودن پیشنهاد استفاده از ظرفیت حمل دریایی از بندر امیرآباد به بند فریدونکنار و یندر نوشهر را مطرح کرد که در این رزمایش عملیاتی شد.

سردار قمی معاون پدافند غیر عامل کشور در این رزمایش نکاتی را در خصوص اهمیت پدافند غیر عامل و لزوم توجیه بودن مدیران شهرستانی و استانی در این خصوص بیان کرد وی گفت در شرایط بحران سه کار مهم مرد  م داری،مردم بانی و مردم یاری نباید قطع شود.