ونگ وا// عبدالرضا بابایی فرماندار نکا از عملیات روکش آسفالت مسیرهای اصلی و روستایی شهرستان خبرداد و افزود بزودی آسفالت حدود ۹ کیلومتر از مسیر هزارجریب روکش می شود این درحالیست که مسیر کوهستانی هزارجریب بدلیل برف و یخبندان زمستانه هرساله شکستگیهای زیادی در آفالت ایجاد شده و شهروندان گله های زیادی از چاله های مسیر دارند. همچنین ۶ کیلومتر از جاده کمربندی نکا هم روکش شد.

فرماندار نکا، در نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن برشمردن مهمترین اقدامات دولت در بخش راه در هزارجریب گفت شاخص آسفالت راه روستایی در شهرستان و بخصوص بخش هزارجریب بسیار پایین‌تر از متوسط استان است بنابراین باید اقدامات ویژه ای برای جبران آن انجام داد.
وی گفت طی چند ماه اخیر حدود ۲/۳ کیلومتر از محور روستای زنگت به تجرخیل تا عبور لیموند آسفالت شد و همچنین حدود دو کیلومتر دیگر در محور سوچلما به ارم هم بزودی آسفالت می شود.
فرماندار نکا گفت در حوزه مشکل آب روستایی حدود ۳۰ میلیارد تومان با همکاری قرارگاه سازندگی محرومیت زدایی امام حسن مجتبی و آبفا در حال اجراست.
در حوزه مخابرات و فن آوری اطلاعات حدود ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرستان در حال اجراست.

فرماندار نکا از آزاد سازی سواحل نکا طی یکسال اخیر به طول تقریبی ۳٫۸ کیلومتر خبر داد و افزود ان شاءا… بنا داریم طی ماههای آینده این ساحل را به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بلند مدت ۵ تا ۱۰ ساله واگذار کنیم.

فرماندار نکا همچنین گفت اورژانس ۱۱۵ در روستای ابچین هزارجریب در حال راه اندازی است و فعلا فقط روزهای پنجشنبه و جمعه مستقر هستند و قرار شد از ابتدای مهر ماه بطور کامل مستقر شوند وی افزود از محل سفر رئیس جمهوری ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان امام حسین تخصیص یافت و در حال حاضر ۸٫۵ میلیارد محقق شد و پروژه فعال است.
عبدالرضا بابایی اعتبارات سفر ریاست جمهور به مازندران مربوط به شهرستان نکا را ۶۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد که تا سال ۱۴۰۳ می بایست جذب شود و بخشی هم در حال جذب است.
فرماندار نکاهمچنین گفت ۳۳پروژه با ۱۳۱ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت امسال افتتاح یا کلنگ زنی می شود. مهمترین پروژه ای که افتتاح می شود گازرسانی به ۲۴ روستای دهستان استخرپشت با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان و افتتاح مجتمع گلخانه ای در کوهسارکنده با اعتباری حدود ۲۲میلیارد تومان و از این تعداد پروژه ۳پروژه کلنگ زنی می شود که میدان امام رضا در ضلع شرقی شهر نکا با ۸/۸ میلیارد تومان مهمترین آن است.

گزارش: اکبر مقدسی