به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، آیین توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی طرح تبرکات علوی با حضور آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت‌الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام فلاح مدیر حوزه‌های علمیه مازندران و جمعی از مسؤولان شهری در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد.
آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم اظهار کرد: از مردم که بر اساس اعتقاد و ایمان خود جهت کمک به امامزاده ها تلاش دارند تقدیر می کنیم‌ و فضای بقاع متبرکه نیز با انجام کارهای فرهنگی باید مبنایی برای تقویت ایمان مردم باشد.
وی افزود: به مناسبت عیدغدیر خم امروز بسته های معیشتی تحت عنوان تبرکات علوی از طرف اداره اوقاف و امور خیریه ساری برای توزیع میان جامعه هدف که ‌متناسب با موقوفات هستند اختصاص یافت‌.
امام جمعه ساری بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی از طرف اداره کل اوقاف وامور خیریه استان به نیازمندان و مصارفی که در راستای اهداف موقوفات بود توزیع شد و این مسئله جای قدردانی دارد.
ولائینی با تقدیر از عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران و اداره اوقاف ساری در بحث موقوفات خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از نیازمندان و رزمایش کمک مومنانه تلاش بسیار داشتند و موقوفات را در مصارف واقعی هزینه می‌کنند که امیدواریم موقوفاتی که دست مردم هستند نیز حق وقف را ادا کنند‌‌.
لائینی در پایان گفت: امامزاده عباس (ع) از امامزاده های شاخص استان است و جایگاه مهمی در دیار علویان دارد.

*توزیع ۲۰۰هزار بسته معیشتی موقوفات در مازندران

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این مراسم گفت: امامزاده عباس (ع) از مکان شاخص در دیار علویان است که در برنامه های مختلف فرهنگی، مناسبت‌های ملی، مذهبی و یادواره‌های شهدا مردم و پیرغلامان حضوری موثر دارند.
وی افزود: خیرین و خانواده شهدا در زمینه های مختلف وقف، ساخت و توسعه امامزاده و بسته های معیشتی حضوری فعال داشتند که جای تقدیر دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه ۹۷ درصد موقوفات استان مقید به مکان هستند و باید در همان مکان و نیت هزینه شود، گفت: در سال گذشته ۲۰۰هزار بسته معیشتی از محل موقوفات تهیه و میان نیازمندان توزیع شد.
حیدری خاطرنشان کرد: ۱۲۸پروژه بدون کمک منابع دولتی در سطح استان دردست اجراست همچنین طرح قرار دوازدهم هرماه به نام و نیت امام زمان(عج) بحث کمک مومنانه اجرا می‌شود‌.