دکتر خانجانی مدیر شبکه بهداشت نکا در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار پایین زادو ولد در استان و شهرستان را بسیار نگران کننده دانست و افزود نرخ زادو ولد در نکا ۱٫۳ است . و در برخی نقاط مازندران تا ۱٫۲ هم می باشد. در حالی که اگر نرخ زادو ولد ۲٫۱ باشد می توان گفت ۲۰ تا ۳۰ سال آینده آمار جمعیت مانند امروز است در حالی که با نرخ ۱٫۳ که جمعیت تقریبا نزدیک به نصف می شود و جمعیت جوان و مولد کار و… به شدت کاهش می یابد که نگران کننده است.
رئیس شبکه بهداشت نکا دلیل این مشکل را دور شدن نسل جدید از سبک زندگی ایرانی ، دیر ازدواج کردن یا مجرد ماندن همیشگی، فاصله سنی زیاد بین دو فرزند، انجام عمل سزارین و… از دلایل عدم زایمانهای متعدد می باشد که بایستی با فرهنگ سازی مانع این وضعیت شد.
دکتر خانجانی همچنین با اشاره به کاهش مرگ و میر بستری ناشی از بیماری کرونا پس از واکسیناسیون، به واکسیناسیون دز چهارم اشاره کرد که قرار است در ماههای آینده اجرا شود واز همه مردم خواست دز چهارم را برای ایمنی در فصل پاییز امسال بزنند.
مدیر شبکه بهداشت مازندران با اشاره به درخواست مکرر مردم هزارجریب ودستور استاندار از درخواست برای دو مرکز اورژانس ۱۱۵ در منطقه هزارجریب خبر داد و افزود درصورت موافقت یک مرکز در سوچلما و یک مرکز در روستای ابچین دایر می شود. در حال حاضر در روزهای پنجشنبه و جمعه یک اکیپ اورژانس ۱۱۵ در روستای ابچین دایر است.
دکتر خانجانی به بخش فعالیتهای عمرانی و زیرساختی هم اشاره ای داشت و افزود طی سالهای اخیر دوره مدیریتم حدود ۸۰۰۰ متر فضای بهداشتی و درمانی در شهرستان اضافه شد و ۸۰۰۰ متر در حال ساخت است. وی مهمترین پروژه بهداشت و درمان شهرستان را به فاز دوم بیمارستان امام حسین با ۵۵۰۰ متر در ۵ طبقه اشاره کرد که اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تکمیل آن ۶۷ تخت بیمارستانی شهرستان اضافه می شود همچنین در طرح توسعه بیمارستان بوعلی شهرستان هم که تا یکسال آینده به بهره برداری می رسد حدود ۶۰ تخت اضافه می شود.
وی افزود در کنار کلنیک طوبی پروژه ای در سه طبقه در دست ساخت داریم که قرار است آزمایشگاه، و مرکز شهری ۲ و ۱ در آنجا مستقر شود این پروژه هم ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. دکتر خانجانی نیز به فعالیت چشمگیر خیرین سلامت شهرستان در اهدای زمین و کمک به احداث زیرساختهای بهداشتی و درمانی اشاره کرد و افزود خیرین سلامت شهرستان با حدود ۴ میلیارد تومان مرکز بهداشتی شهری امیرالمومنین خیابان علمیه را ساختند که جای قدردانی دارد