حریم ۶۰ متر سواحل نکا در برخی از محدوه ها آزاد شد و با بازگشایی راه در دسترس عمومی قرار گرفت.
طی بازدیدی با حضور فرماندار و اعضای شورای تامین نکا از سواحل این شهرستان دستور آزاد سازی تنها راه دسترسی به ساحل این شهرستان که از قبل مسدود بود بازگشایی شد.
به گزارش خبرنگار ونگ طول سواحل این شهرستان حدود ۴٫۵ کیلومتر بوده که بخشی از آن تاسیسات نیروگاه شهید سلیمی و بخش دیگر پلاژهای تفریحی نهادهای نظامی قرار دارد. که با پیگیریهای مردم و مسئولین طی سالهای گذشته محدوده پلاژها حریم ۶۰ متر را آزاد سازی کرده بودند اما راه دسترسی مردم به این محدوده مسدود بود که طی دستورالعمل جدید مسئولان استانی و کشوری این راه دسترسی در محدوده مرز نکا و گهرباران کنار رودخانه به دریا بازشد.
توحیدی مقدم فرماندار نکا گفت آزاد سازی راه انجام شده و از این پس امکان تردد مردم به سواحل فراهم شد منتهی برای تردد بدون هیچ نوع محدودیت بایستی منتظر ماند تا پلاژهای نظامی محدوده خود را فنس کشی نمایند تا کمتر مشکلی پیش بیاید.
همچنین بخش دیگری از سواحل نکا محدوده نیروگاه شهید سلیمی است و چون سیستم خنک کننده نیروگاه آب دریاست مسئولان وزارت نیرو معتقدند بخشی از تاسیسات نیروگاه در داخل آب واقع شده و امکان آزاد سازی وجود ندارد. بنابراین در این بخش اتفاقی به لحاظ آزاد سازی نیافتاد. هرچند بررسی ها نشان می دهد بخشی از محوطه نیروگاه کاربرد پلاژ و تفریحی دارد و امکان آزاد سازی حریم ۶۰ متری در این محدوده وجود دارد

گزارش:اکبرمقدسی