استاندار : مازندران  ۱۲ درصد سبد غذایی کشور را تامین می‌کند

 استاندار مازندران خواستار جبران عقب‌ماندگی در بخش‌های اقتصادی بویژه کشاورزی در این استان شد و گفت : مازندران با افتخار ۱۲ درصد سبد غذایی کشور را تامین می‌کند که نشانگر اهمیت بخش کشاورزی این استان است.

به گزارش ایرنا ، سید محمود حسینی پور روز پنجشنبه در مراسم افتتاح ۵۹ طرح کشاورزی استان که به صورت متمرکز در آمل برگزار شد ، افزود : مازندران تنها ۲.۵ درصد از اراضی کشاورزی کشور را در اختیار دارد و این هوش بالا و قدرت جوانان مازندرانی است که کشاورزی آنها نقش مهمی در امنیت  غذایی کشور دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر این که سیاست دولت سیزدهم رونق دادن به تولید داخلی و برداشتن موانع از سر راه آن است ، گفت : اولویت اول این سیاست هم توسعه بخش کشاورزی و رفع موانع در این حوزه است.

وی از تولید به عنوان مهم ترین مولفه قدرت در جهان امروز یاد کرد و افزود : نقش کشاورزان در پیروزی انقلاب اسلامی و استحکام نظام اسلامی بارز و پررنگ بوده است چون طی ۴۳ سال گذشته با تولیدات داخلی بویژه کشاورزی بود که توانستیم تحریم های آمریکا را خنثی کنیم.

استاندار مازندران  با تاکید بر این که تممی امکانات و امتیازات کشور باید در اختیار تولید کنندگان بخش های کشاورزی ، سنعتی و گردشگری قرار گیرد ، گفت : امروز هرکسی که مدعی انقلاب گری است باید در جهت رونق تولید و رفع موانع از سر راه آن تلاش کند.

وی افزود : انقلاب اسلامی در همه  زمینه های علمی، نظامی، فرهنگی و دینی رشد کرده است ولی متاسفانه در حوزه اقتصاد عقب مانده است که دلیلش جای خالی تفکر حاج قاسم سلیمانی در این حوزه بوده است.

حسینی پور گفت : ما باید با تاسی از مکتب حاج قاسم سلیمانی رشد و ارتقا بخش تولیدی کشور بویژه در استان مازندران را که از نعمت های فراوانی برخوردار است ، در اولویت قرار دهیم و خوشبختانه دولت نیز چنین برنامه ای دارد .

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر این نکته که مازندران با این همه مواهب الهی از جمله داشتن دریا ، جنگل و آب و هوای مناسب نباید از معضل بیکاری رنج ببرد ، تصریح کرد : جوانان مازندرانی باید نگاه پشت میزنشینی اداری را از خود دور کنند و به سمت تولید بروند و با توجه به حمایتی که دولت سیزدهم از تولید دارد می توانند درآمدهای بالایی از راه تولید کسب کنند.

استاندار : مازندران  ۱۲ درصد سبد غذایی کشور را تامین می‌کند

ضرورت صنعتی شدن کشاورزی 

استاندار مازندران همچنین خواستار خروج از شیوه های سنتی و قدیمی کشت و کار در بخش کشاورزی استان شد و بیان کرد: کشاورزی استان باید رفته رفته از حالت سنتی خارج بشود و به سمت صنعتی سوق یابد زیرا با پیشرفت اخیر اگر از حالت سنتی تولیدات محصولات خارج نشویم از سایر کشور های منطقه عقب می مانیم.

وی با بیان این که جهان به سمت رقابتی شدن رفته است ، افزود : باید از ظرفیت دانشگاه ها در زمینه پژوهشی و کشاورزی استفاده شود و برای توسعه تولیدات محصولات کشاورزی باید همه دانشگاهیان ورود کنند تا مسیر تولیدات به شیوه سنتی را پشت سر بگذاریم.

حسینی پور با تاکید بر اینکه باید مازندران به سمت تولیدات صنعتی کشاورزی برود ، گفت : مسیرهای سنتی را آرام‌ آرام پشت سر بگذاریم که امروز کشورهای منطقه ما رقابت بسیار جدی در این حوزه دارند که اگر نتوانیم به سرعت در این مسیر صنعتی کشاورزی قرار دهیم، عقب هستیم .

وی به مشکلی که برای بعضی از محصولات کشاورزی کشور در سال جاری ایجاد شد ، اشاره کرد و افزود : امروزه کشاورزان منطقه رقابت جدی با ما دارند و ما برای صادارت محصولات خود نیز به صنعتی شدن داریم زیرا کشور های مبدا  محصولات ما را از جهات مختلف  جمله نحوه آبدهی و میزان کود استفاده شده مورد اریابی قرار می دهند و از این رو ماموریت ما در بخش کشاورزی بسیار خطیر و سنگین است.

در این مراسم ۵۹ پروژه کشاورزی استان مازندران با اعتباری بالغ بر ۲۵۲ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان بهره برداری شد.