وزیر کشور: برای توسعه مازندران همه مسئولان با استاندار جدید همراه شوند

ونگ// طی مراسمی با حضور وزیر کشور و مدیران استانی سید محمود حسینی‌پور به عنوان استاندارجدید مازندران در دولت ابراهیم رئیسی کارش را آغاز نمود

 احمد وحیدی در مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران، این استان را سرزمین تاریخ و فرهنگ و دیار عالمان و شهدای بزرگ برشمرد و گفت: مازندران بزرگ سرزمینی است پر از خاطره‌های ارزشمند و دلاوری‌ها و حماسه‌هایی که به حب اهل بیت(ع) پیوند خورده‌اند. استانی است که هم به لحاظ معنوی و حماسه و هم اقلیم اهمیت زیادی دارد. مواهب طبیعی به این استان جایگاهی بالا داده است.

وی افزود: ما به سمت مدینه فاضله‌ای می‌رویم که نقطه تجلی پیشرفت‌هاست. در آموزه‌های ما انسان هدف پیشرفت است. این هدف از مسیر دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی محقق می‌شود.

وزیرکشور با بیان این که انقلاب ما رسالتی بزرگ دارد ،اظهار کرد: همه مظلومان عالم نگاه‌شان به ایران است. چون کانون توجه آزادی‌خواهان هستیم.
وحیدی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم دولت مردمی و ایران قوی نام‌گذاری شد. یعنی دولت با مردم هیچ فاصله‌ای نداشته باشد. یعنی دولتمردان جز غم مردم غمی نداشته باشند. یعنی انسجام برای رفع مشکلات به مردم باشد.

وزیر کشور افزود: تفاوت در دیدگاه‌ها عادی است. تحول در تفاوت‌ها اتفاق می‌افتد. حرکت و تحول که محور مهمی در انقلاب است،باید در یک پیکره واحد تعریف شود که آن پیکر واحد منافع مردم است.
وحیدی اطهار کرد: مشکلات ما مشکلات لاینحلی نیستند. مازندران با این همه ظرفیت نیازی ندارد منتظر دولت بماند. بلکه می‌تواند به دولت کمک کند.

وزیر کشور: برای توسعه مازندران همه مسئولان با استاندار جدید همراه شوند

وی تصریح کرد: این استان می‌تواند ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار صادرات داشته باشد. رژیم صهیونیستی در دریای خزر برای پرورش ماهی خاویاری برنامه‌ریزی کرده، چرا ما نتوانیم؟ اقتصاد دریا و جنگل را باید جدی بگیریم.
وزیر کشور تصریح کرد: این مواهب منافع ملی است که باید از آن‌ها به سود مردم با کنار گذاشتن اختلاف سلایق استفاده شود. مردم از ما یکپارچگی و همسویی می‌خواهند.

وحیدی با بیان این‌که تک‌تک ما باید پاسخگو باشیم خاطرنشان کرد: دولت تا کنون در چند قدم تنظیم بازار گام‌هایی برداشت و این گام‌ها ادامه دارد. بعد از آن هم اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی مهم است.
این مسئول افزود: در هر استان باید به همین شکل ،مسیر حرکت ترسیم شود،هر استان باید یک راه پیشرفت را تدوین کند و استانداران هم پیگیر اجرایی شدن آن باشند.

وحیدی ضمن قدردانی از حسین‌زادگان و سایر مدیران پیشین بابت تلاش‌های‌شان گفت: این تلاش‌ها پایان ندارد، باید برنامه‌های جهشی خود را تدوین و اجرا کنیم.

وی با اشاره به تولیدات کشاورزی و دامی مازندران گفت: رتبه‌های اول مازندران در تولیدات کشاورزی و باغی و دامی اندکی از ظرفیت‌های مازندران محسوب می‌شوند.

وزیر کشور درباره استاندار جدید مازندران نیز گفت: ایشان با روحیه جهادی و پیشینه موفق در مدیریت می‌توانند در  این مسئولیت موفق باشند،اما لازمه‌اش حضور همه در میدان است. حتما به تنهایی نمی‌توانند کل بار را به دوش بکشند، استاندار مسئولیت فراوانی بر دوش دارد، دشمنی دشمنان و فتنه‌انگیزی‌ها تلاش دارد ناامیدی ایجاد کند، نخستین گام باید برگشت امید و اعتماد به جامعه باشد.

وی افزود: همه باید به این فکر کنیم که چطور به استاندار جدید کمک کنیم و سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم، اعتماد عمومی شرط مردم‌سالاری دینی است، مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تاکید کردند و باید بر این موضوع متمرکز شویم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم در فصل جدید مدیریت استان یک حرکت توفنده داشته باشند که لازمه آن همراهی همه مدیران استان و نمایندگان با استاندار جدید مازندران است.

وحیدی در پایان اظهارات خود از احمد حسین‌زادگان با اهدای لوح تقدیر قدردانی کرد. همچنین حکم رئیس‌جمهور به سید محمود حسینی‌پور به عنوان استاندار مازندران نیز قرائت و توسط وزیر کشور به حسینی‌پور تقدیم شد.

احمد حسین‌زادگان که امروز کرسی استانداری مازندران را به حسینی‌پور تحویل می‌دهد از هفتم آبان ۱۳۹۷ پس از انتصاب محمد اسلامی استاندار اسبق مازندران به عنوان سرپرست وزارت راه و شهرسازی سرپرستی این استانداری را تحویل گرفت و یک ماه بعد یعنی از هفتم آذر ۱۳۹۷ رسما به عنوان استاندار مازندران معرفی شد و بیش از ۳۵ ماه در این مسئولیت خدمت کرد.

حسینی‌پور روز یکشنبه ۱۶ آبان در جلسه هیئت دولت به ریاست آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به عنوان استاندار مازندران در دولت سیزدهم معرفی شد. استاندار جدید مازندران متولد ۱۳۴۷ و اصالتا اهل بلده شهرستان نور است. وی با مدرک کارشناسی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد حقوق عمومی در مسئولیت‌های مختلف ملی مانند ریاست مرکز پیگیری‌های ویژه دادستانی کل کشور، دستیار ویژه و دبیر شورای راهبردی سازمان بازرسی کل کشور، رئیس هیأت تخلفات اداری دیوان محاسبات کشور و دبیری شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی کشور حضور داشت.

استاندار سابق : وحدت و همدلی مردم و مسئولان رمز توسعه مازندران است

 استاندار سابق مازندران گفت: وحدت و همدلی مردم و مسئولان رمز توسعه اقتصادی ، رونق کسب و کار و در نتیجه سبب افزایش رفاه مردم در این استان می شود.

احمد حسین زادگان  در آیین تکریم و معارفه استاندار جدید مازندران که باحضور احمد وحیدی وزیر کشور در سالن همایش غدیر سپاه در حال برگزاری است، افزود: اقدامات مختلفی که در دولت ها انجام می شود به دلیل سلایق سیاسی از سوی جناح ها برجسته نمی شود و تمام جریان ها در دولت های مختلف به طور تقریبی همین کار را با هم می کنند و این امر باعث کاهش امید اجتماعی در جامعه می شود.
استاندار سابق مازندران خاطر نشان کرد: نوکری برای مردم مازندران افتخاری بود که در طول سه سال به من سپرده شد و مسئولان می توانند شهادت دهند که برای آمدنم هیچ لابی نکردم و حتی برای ماندن در مسئولیت از کسی درخواستی نداشتم.
حسین زادگان تصریح کرد: یکی از دلایل عقب ماندگی مازندران، واگرایی است و اختلافات مسئولان محلی در استان قابل توجه است و اگر وحدت در بین مدیران افزایش یابد به طور قطع مشکلات برطرف می شود.
وی افزود: با همکاری تمام مسئولان در سال های گذشته برای توسعه استان تلاش شد و همه جریان های سیاسی را بدون رویکردهای جناحی پای کار آوردیم و اولویت فعالیت ها و ماموریت های مدیران را گره گشایی از مشکلات استان قرار دادیم.
وی گفت: سیاست و راهبرد نمایندگان مجلس در سال های گذشته بسیار خوب بود و هماهنگی مسئولان ارشد استان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان، سپاه، بسیج، مدیران دستگاه های اجرایی ستودنی است.
حسین زادگان اضافه کرد: در بحث منطقه آزاد تمام مراحل در سه سال گذشته طی شد و کارهای عقب مانده را حل کردیم و پیگیری هایی از این دست باید استمرار بیابد تا به نتیجه نهایی برسد.
وی با اظهار این که در سخت ترین شرایط دولت را تحویل گرفتیم و بلایای طبیعی در سال های گذشته خسارت های زیادی را به بار آورد ، ادامه داد: در بحث تولید برق و سایر مسائل زیرساختی اقدامات خوبی انجام شد و در ادامه هم امیدواریم این روند استمرار یابد.
این مسئول ارشد مازندران گفت: در بحث جمع آوری آب های سطحی مشکلاتی وجود دارد و اعتباراتی را نیز در نظر گرفتیم و آغاز عملیات اجرایی چندین سد در استان در دستور کار است و از استاندار جدید می خواهیم که برای ساخت و تکمیل این طرح ها بکوشد.
حسین زادگان تصریح کرد: باوجود مشکلات اقتصادی نگذاشتیم کارخانه ها در مازندران تعطیل شود و ۲۰۰ واحد صنعتی در ۲ سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند.
استاندار مازندران اضافه کرد: در مقوله شیلات، زراعت چوب، افزایش طرح های کشاورزی گلخانه ای در استان طی  سال های گذشته اقدامات خوبی انجام شد و در بحث ساحل و اقتصاد دریا محور در استان نیز تلاش های زیادی شد ه است اکنون  ۸۷.۵ درصد حریم ۶۰ متری سواحل خزر در استان نیز آزاد سازی شده است.
حسین زادگان گفت: برای حضور مازندران در رویدادهای مختلف جهانی تلاش شد و پایتخت گردشگری شدن ساری در سال ۲۰۲۲ در بین کشورهای عضو اکو از جمله این دستاوردهای است.
وی ادامه داد: در بحث زباله در مازندران به طور تقریبی مشکلات حل شد و در شهرستان های مختلف طرح هایی برای مدیریت پسماند در دست اجرا است که باید برای تکمیل این طرح ها اقدام شود.
استاندار مازندران اضافه کرد: با لایه های اجتماعی باهدف رضایتمندی آحاد جامعه ارتباط برقرار کردیم و طرح های ورزشی زیادی در سال های گذشته در استان افتتاح شد.
وی اضافه کرد:  برای توسعه زیرساخت فرودگاه های استان اقدامات خوبی انجام شد و در بحث مسائل زیرساختی از جمله آب شرب و راه باوجود اقدامات انجام شده، مشکلات وجود دارد که باید برای رفع این طرح ها تلاش شود.
استاندار مازندران تصریح کرد: کرونا باوجود مصیبتی که ایجاد کرد اما برای توسعه زیرساخت های بهداشتی استان خوب بود.از تمام مسئولان به ویژه نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس، ائمه محترم جمعه، شورای تامین و اداری و رسانه ها و سازمان های مردم نهاد که با همدلی برای گره گشایی از مشکلات مردم در تلاش بودند، نهایت قدردانی را دارم.
احمد حسین‌زادگان امروز در مراسم معارفه حسینی‌پور کرسی استانداری مازندران را به او تحویل می‌دهد وی از هفتم آبان ۱۳۹۷ پس از انتصاب محمد اسلامی استاندار اسبق مازندران به عنوان سرپرست وزارت راه و شهرسازی سرپرستی این استانداری را تحویل گرفت و یک ماه بعد یعنی از هفتم آذر ۱۳۹۷ رسما به عنوان استاندار مازندران معرفی شد و بیش از ۳۵ ماه در این مسئولیت خدمت کرد.

نماینده ولی فقیه درمازندران:تغییر مدیران باید به تحول درجامعه منجر شود

 نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تغییر مدیران باید به تحول در جامعه منجر شود،استاندار جدید مازندران باید این استان را به عنوان یک کشور ببیند و با ظرفیت‌های موجود موظف است این استان را به توسعه برساند.

 آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی در مراسم معارفه استاندار جدید مازندران که صبح امروز در سالن الغدیر سپاه کربلا با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: این آمد و شدها کاری عادی در مدیریت است. اما با این تغییرها و تحول‌ها باید حال و روزگار استان و کشور عوض شود و احسن‌الحال رقم بخورد.

وی افزود: نباید دلخوش به پست‌ها و مقام‌ها باشیم. به گفته امیرالمومنین این‌ها مسئولیتی بر گردن ماست. از ما در پایان مسئولیت می‌پرسند که چه کردید؟

نماینده ولی فقیه درمازندران  خاطرنشان کرد: وقتی این مسئولیت را پذیرفتم تا یک سال بحث و درس و مسائل دیگر را کنار گذاشتم. رهبری بر تقویت جریان انقلابی و بزرگداشت شاخص‌های مردم مازندران خواستار هستند. این وظیفه‌ من است و باید به آن عمل کنم. پس در هر جایگاهی باید کاری کنیم که وظیفه ما حکم می‌کند.

محمدی لایینی تصریح کرد: امروز آقای حسین‌زادگان هر چه تاسف بخورد که کاش آن کار را انجام می‌دادم دیگر تمام شد. این موضوع برای همه هست. حالا آقای حسینی‌پور باید فرصت را غنیمت بداند.

وی افزود: بیش از سه میلیون نفر جمعیت استان نگاه‌شان به استاندار جدید است. منظور از تحول‌ها ،تحول افراد و اشخاص نیست. تحول معیشت، فرهنگ، اوضاع و احوال مملکت در جهت مثبت مقصود است. تحول اشخاص مقدمه‌ای برای تحول جامعه باید باشد.

این مسئول تصریح کرد: اگر دلبسته به دنیا نباشیم تعویض و تغییرها برای ما خوشحالی ندارد و برای استاندار شدن لابی‌گری نمی‌کنیم و روزی هم که گفتند پست را تحویل دهیم ناراحت نمی‌شویم.

امام جمعه ساری  با اشاره به مشکلات معیشتی و اجتماعی جامعه گفت: در استان برخورداری مثل مشکلات آن قدر زیاد است که آدم گریه‌اش می‌گیرد. در استان برخورداری مانند مازندران نباید چندصدهزار نفر زیر پوشش نهادهای حمایتی باشند. هر کدام از فرصت‌های مازندران مانند دریا، جنگل، گردشگری و کشاورزی می‌تواند فرصتی برای کل کشور باشد.

نماینده ولی فقیه درمازندران:تغییر مدیران باید به تحول درجامعه منجر شود

لایینی افزود: مشکلات مازندران زیر پوشش سبز این استان دیده نمی‌شود و مازندران از فقر پنهان رنج می‌برد.

این مسئول تصریح کرد: البته خدماتی هم انجام شد. به ویژه در اوایل انقلاب که اقدامات خوبی انجام می‌شد. فضائل و خدمات به جای خود، اما امروز ارزش‌ها تغییر کرده است و معضلاتی وجود دارد که بعضا به خاطر ناکارآمدی‌ها دیده می‌شود.

وی اظهار کرد: دام‌های مولد استان در حال از دست رفتن هستند و نهاده‌های دامی در انبارهای استان در حال خراب شدن است. این ضعف مدیریتی است.

محمدی لایینی خواستار نظارت بیشتر در دستگاه‌های اجرایی و اداری و نظارتی شد و گفت: همه ابزارهای نظارتی را داریم، پس چرا این اتفاقات می‌افتد و شاهد قیمت‌های سرسام‌آور و تخلفات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بنا نیست مانند گذشته پیش برویم. باید برای استان گام‌های بزرگ برداشته شود. این بلندپروازی اغراق‌آمیز نیست. بلکه از بس کوچک فکر می‌کنیم که باید به بلندپروازی واقعی فکر کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تردد میلیون‌ها مسافر در نوار شمالی کشور برای سفر به مشهد اظهار کرد: چه اشکالی دارد که یک قطار   پرسرعت داشته باشیم تا مردم غرب استان به راحتی به شرق و مرکز بیایند؟ این بلندپروازی نیست. درست فکر کردن است.

وی تصریح کرد: چرا سرمایه‌های مردم ما به ترکیه می‌رود؟ چون زیرساخت‌های درست ایجاد نکردیم. چرا در صادرات موفق نبودیم؟ مازندران از نظر توانمندی اقتصادی یک کشور  است. دو میلیون  و  ۷۰۰ هزار تن تولید مرکبات داریم. اما بهره گرفته نمی‌شود.

این مسئول با انتقاد از عمر کوتاه مدیریت‌ها در مازندران گفت: متوسط عمر مدیریت در مازندران ۱۰ ماه است. چون تصمیم‌های اشتباه گرفته می‌شود. چوب و کاغذ مازندران به عنوان ستاره شمال مدتی است با مدیریت درست به سوددهی رسیده است و مشغول صادرات شد. اما یک شبه بدون مشورت با مسئولان مدیرعامل را می‌خواهند برکنار کنند. این تصمیم‌ها آفت توسعه مازندران است.

محمدی لایینی تصریح کرد: از مدیران می‌خواهم به سود مردم فکر کنند. دست‌کم اگر به جیب مردم نمی‌ریزیم مانند ماجرای بورس جیب مردم را خالی نکنیم.

وی ضمن قدردانی از حسین‌زادگان گفت: ایشان مدیری متحرک و مشرف بود و باید خدمات را گفت. برای ما فرقی ندارد که مدیر از چه طیفی است. هر کسی که در چارچوب نظام گام بردارد و به مردم خدمت کند برای ما عزیز است. به همین دلیل وارد مساله انتخاب استاندار نشدم. من در کنار مردم و پشت مقام معظم رهبری هستم.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: مازندران باید استان ویژه دیده شود. فرصت‌پروری مهم‌تر از فرصت داشتن است. هزینه‌های مدیریتی برای استان کم شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: استاندار جدید در فکر تحول و اجرای طرح‌های بزرگ و رفع مشکلات مردم باشد و از ظرفیت بخش خصوصی غافل نشود. فکر کند مازندران یک کشور است و با همین ظرفیت‌ها باید پیش برود.

گزارش: اکبر مقدسی