نیروی انتظامی ادعای کودک ربایی در بهشهر را تکذیب کرد

 فرمانده انتظامی بهشهر ادعاهای مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در باره کودک ربایی در این شهرستان را تکذیب کرد و گفت : چنین موضوع ی به هیچ وجه صحت ندارد و با انتشار دهندگان اینگونه شایعات طبق قانون برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر شایعه کودک ربایی در بهشهر ، شهرستانی در شرق مازندران در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی دست به دست می شود و این موضوع باعث ایجاد رعب و وحشت در میان خانواده ها شده است.

شایعه پراکنان با ادعای این که کودک ربایی در بهشهر در حال گسترش است ، ادعا می کنند که افرادی پاکستانی و افغانستانی با بهانه کمک گرفتن و یا کمک کردن به افراد اقدام به ربودن کودکان در ساعات خلوت روز می کنند.

ادعاهای که در این فضاها مطرح می شود فاقد هرگونه سند است و مدرک است و به صورت کلی مطرح می شود تا مخاطب عام در باره جزییاتی که می تواند صحت و سقم موضوع را روشن نماید ، کنکاش نکند.

سرهنگ حسن عنایتی گنجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در روزهای ما هم متوجه شدیم مطلبی مبنی بر کودک ربایی در بهشهر در حال پخش است که در آن ادعا می شود « فردی پاکستانی به بهانه نان و برنج به خونه مردم می رود و ضمن دزدی سرقت از منزل  ، بچه دزدی هم می کند ».

وی توضیح داد : در بررسی های انجام شده مشخص شد که این موضوع صحت ندارد و تعدادی  از کانال ها فضای مجازی بدون توجه به منبع خبر و همچنین کسب اطلاع از نیروی انتظامی در باره صحت و سقم موضوع ، اقدام به بازنشر این ادعا کردند و به این ترتیب سبب ایجاد رعب و وحشت در شهروندان شده اند.

فرمانده انتظامی بهشهر تاکید کرد : با قاطعیت تاکید می کنم که چنین موضوعی صحت ندارد و از شهروندان هم درخواست داریم تا اخبار و اطلاعات خود را از منابع معتبر دریافت کنند ، چون منابع رسمی به صورت حرفه ای و مسئولانه موضوع را دنبال می کنند و تا زمانی که به اطمینان و قطعیت نرسند ، تنها برای جذب مخاطب بیشتر شایعات را پخش نمی کنند.

سرهنگ عنایتی گنجی به شایعه پراکنان نیز هشدار داد و گفت : برابر ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه ای ، هر شخصی به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی با سامانه های رایانه ای اقدام به انتشار اکاذیب کند یا خلاف حقیقت را اعلام نماید ،مجرم است و برابر قانون با این افراد برخورد خواهد شد.