امام جمعه ساری گفت: مشکل مهم در مازندران حمله قاچاقچیان چوب به جنگل‌های هیرکانی است که کسی در این بخش پاسخگو نیست.
کسی پاسخگوی قاچاق چوب در جنگل‌های هیرکانی نیست به گزارش شمال نیوز، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی ساری با تاکید بر رعایت تقوا توسط مردم، اظهار کرد: رعایت تقوا در این شرایط مهم منطقه‌ای و جهانی در همه حوزه‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه تقوا بهترین میراث بزرگان است، افزود: امام جواد (ع) جوان‌ترین امام ما ملقب به “تقی” بود، این نشان می‌دهد که نسل جوان باید تقوا پیشه کنند چون به‌خاطر قوت غرائض و شهوات در معرض برخی از آسیب‌ها به‌صورت جدی‌تری هستند.

محمدی لائینی با اشاره به فرازی خطبه‌های حضرت علی (ع) در خصوص تغییر و داستان پرماجرای قرآن با اهتمام به قرآن، دگرگونی دنیا و ماجرای تصریح کرد: دنیا دائم یک‌دست نیست، گاهی غم دارد گاهی شادی، درونش، فقر، غنا، سختی و راحتی و دلخوشی همه را با هم دارد، مهم بعد از دنیا است.

امام جمعه ساری در ادامه بیان کرد: امام علی (ع) برای زندگی بعد از دنیا چهار ویژگی را بیان کرد؛ اول؛ مرگ، دوم؛ خوف بعد مرگ، سوم؛ قرار گرفتن در پیشگاه یک قاضی و داور عادل و چهارم اینکه هر کسی هر آنچه انجام داد همان را می‌بیند، در پایان هم حضرت آیه ۳۱ سوره نجم را قرائت می‌کند و تاکید دارد پایان انجام کار خوب دریافت پاداش و آخر انجام کار بد جزا است.

این مسؤول با اشاره به حدیثی از امام جواد (ع)  گفت: یکشنبه آینده سالروز شهادت این حضرت است، از نظر ایشان در مقابل خدا باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که گویی هر لحظه در مقابل چشم علم و بصیرت او قرار داریم، حضرت در ۲۵ سالگی در روز یازدهم مرداد سال ۲۱۴ شمسی در اوج گرما با زهری که همسرش به او داد پس از تحمل مسمومیت به شهادت رسید، احترام‌گذاری به روز شهادت حضرت در فضای مجازی و رسانه ملی بر ما لازم و ضروری است.

وی یادآور شد: یکشنبه آینده بیستم تیر ماه به‌عنوان روز جمعیت و دوشنبه بیست و یکم تیر ماه سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است، که در جامعه امروز در هر دو مورد مشکل داریم، جمعیت ما به سمت پیری پیش می‌رود و شاهد افزایش سن ازدواج در بین جوانان هستیم، کم کردن توقع جوانان قبل از ازدواج و  شروع کردن از نقطه صفر باید مورد توجه قرار بگیرد،‌زنگ خطر بعدی عدم فرزندآوری یا قناعت به یک یا دو فرزند است.

محمدی لائینی با بیان اینکه امروزه در حوزه جرم‌شناسی بخشی از طلاق‌ها، قتل‌ها، مشاجرات و پرونده‌سازی‌ها معلول رعایت نکردن مسئله حجاب، عفاف و حریم محرم و نامحرم است، اضافه کرد: روز دوشنبه آینده همچنین روز عفاف و حجاب است که در تامین امنیت روانی و پایداری امنیت اجتماعی نقش موثری دارد، دشمنان ما در این زمینه با برنامه وارد عمل شده و ترویج بی‌بندوباری می‌کند ولی ما در این باره ساده‌اندیش هستیم، به فرموده امام راحل نقش اجتماعی و ترقی بانوان در جامعه یک مسئله است، رعایت نکردن حجاب و عفاف و شئونات در جامعه اسلامی مسئله دیگر!

نماینده ولی فقیه در مازندران به مشکل خاموشی‌های اخیر اشاره و بر تدبیر و چاره‌اندیشی توسط مسوولان، تاکید کرد و گفت: قطعی برق این روزها معضل شده، مدیران در کنار تلاش، تدبیر در تصمیم‌گیری را سرلوحه امور قرار دهند، وقتی ظرفیت تولید وجود داشت کار انجام نشد نتیجه‌اش می‌شود کمبود و بحران، در همه حوزه‌ها وضع همین است.

این مسؤول با اشاره به افزایش سه برابری نهاده‌های دامی به‌خصوص “کاه و یونجه”، ادامه داد: برای دامداران نمی‌صرفد با این اوضاع منابع نهاده دامی وجود دارد ولی بخشی از مشکلات در ترخیص و بخشی در صادرات وجود دارد تا جایی که دست دامداران ما در این گرانی‌ها کوتاه ماند.

وی با اشاره به بی‌تدبیری و اقداماتی که مشکل ایجاد می‌کند، یادآور شد: سازمان جنگل‌ها به کارخانه چوب و کاغذ ۳۰۰ هزار متر مکعب چوب یا معادلش پول بدهی دارد، چوب هم دارد اما حاضر نیست بدهی خود را پرداخت کند تا کارخانه سرپا شود، از طرفی آموزش و پرورش سالیانه نیاز به چاپ ده‌ها میلیون کتاب دارد ولی کاغذ کارخانه چوب در حال پوسیدن است آقایان کاغذ  وارد می‌کنند‌، این‌ها نمونه روشنی از زورگویی و بی‌تدبیری است.

محمدی لائینی با اشاره به مشکل عدم صدور اجازه مبنی بر ورود مواد خام و صدور تولیدات در کارخانجات بندرامیرآباد گفت: این کارخانه‌ها در حال تعطیلی است، اگر قرار بود اجازه واردات مواد اولیه ندهند چرا با این همه مشکلات در بندر کارخانه تاسیس شد؟ مشکل بعدی حمله قاچاقچیان چوب به جنگل‌های هیرکانی است که کسی پاسخگو نیست، همچنین معضل کرونا باری دیگر اوج گرفت، رعایت فواصل اجتماعی و زدن ماسک ضرورت دارد.