۸۰ طرح هادی روستایی در ساری تهیه و بازنگری شده است

منصورعلی زارعی نماینده ساری ومیاندرود و رئیس مجمع نمایندگان مازندران ازروند اجرایی طرح هادی روستا های بالا سنگ ریزه وپایین سنگ ریزه ساری بازدید کردند

 

 

 

 

 

 

 

سید جواد جمالی در حاشیه این بازدید به خبرنگار ما گفت در سال قبل بیش از ۱۸ میلیارد تومان در حوزه مسکن روستایی اعتبار به شهرستان ابلاغ شده است، گفت: ۱۵ میلیارد تومان تخصیص یافت و ۸۲ درصد پروژه‌ها تکمیل شده است.

وی ادامه داد: زیرسازی، آسفالت، اجرایی آبرو، دیواره سنگی و غیره از جمله مسائل عمران و آبادی روستاها بوده که در شهرستان اجرا شده است.

جمالی تهیه و بازنگری در طرح‌های هادی را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: در سال گذشته طرح هادی ۸۰ روستا بازنگری و تهیه طرح شده است و در بخش تهیه و صدور سند روستایی نیز از ابتدا تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی دارای سند شدند که ۴۹۳ جلد سند روستایی و ۲۰۰ جلد سند شهری سال قبل صادر شده است.

رئیس بنیاد مسکن ساری به حوزه بازسازی مسکن اشاره کرد و گفت: از بدو تأسیس بنیاد تاکنون در شهرستان ۱۲ هزار و ۸۱۳ واحد تسهیلات ساخت مسکن پرداخت شد که ۵۵۳ فقره طی سال قبل ارائه شده است.

وی با اشاره به ساخت ۳۴۵ فقره مسکن محرومان در شهرستان اظهار داشت: برای ساخت این مسکن ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و ۳۰ میلیون تومان بلاعوض ارائه می‌شود و خوشبختانه تاکنون پیشرفت فیزیکی این طرح مطلوب بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۴۵ فقره ۱۴۵ نفر تحت پوشش کمیته امداد، ۹۵ نفر تحت پوشش بهزیستی و ۸۵ مورد اقشار کم درآمد هستند.

جمالی درباره ساخت خانه ارزان قیمت درباره محرومان و تولید انبوه مسکن شهری گفت: بنیاد مسکن در زمینه طرح مسکن مهر به تعهدات عمل کرد و برای ساخت مسکن ملی نیز ۲۰ هزار مترمربع زمین از راه و شهرسازی تحویل گرفته شد.

رئیس بنیاد مسکن ساری یادآور شد: ۲۰۰ پروژه مسکن ملی در ساری در مرحله اسکلت است و قرارداد متقاضیان منعقد شده است.