سه پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری ۴۵۵ میلیارد ریال در استان مازندران با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهور و وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد.

 حسن روحانی رییس جمهوری صبح امروز پنجشنبه همزمان با هشت استان ، سه طرح گردشگری در استان مازندران را نیز افتتاح کرد.

هر سه این پروژه ها مربوط به مجموعه های پذیرایی هستند که با حجم سرمایه گذاری ۴۵۵ میلیارد ریال از محل بخش خصوصی و میزان اشتغال ۷۹ نفر به بهره برداری رسیدند.

مجموعه سفرخانه سنتی صدراعظم شهرستان بابل که در بنای عمارت “آقاجان‌نسب” طراحی و ساخته شده است یکی از این سه طرح است که با سرمایه گذاری ۵۵ میلیارد ریالی و اشتغال مستقیم ۱۸ نفر افتتاح شد.

مجموعه آقاجان نسب مربوط به اواخر دوره قاجار است و در منطقه خیابان مدرس شهر بابل جنب موزه گنجینه واقع شده است که در سال ۱۳۷۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

بیشتر حجم سرمایه گذاری در این عمارت مربوط به مرمت و بازسازی ان شده است و برای تداوم نگهداری و استفاده عمومی به بخش خصوصی سپرده شد.

مجموعه صدراعظم بابل

 

واحد پذیرایی ونوس نوشهر نیز یکی دیگر از پروژه های افتتاحی امروز بود که حدود ۱۸۰ میلیارد ریال برای ساخت آن از محل بخش خصوصی سرمایه گذاری شد.

این مجموعه که در منطقه جنگی شهرستان نوشهر واقع شده توانایی ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۳ نفر را دارد.

مجموعه پذیرایی ونوس نوشهر

بزرگ ترین پروزه افتتاحی امروز مربوط به مجموعه پذیرایی شهریار قائمشهر است که با سرمایه گذاری ۲۲۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

این مجموعه که قادر به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۸ نفر است در ابتدای شهر قائمشهر و جنب پل تلار قرار داشت و گنجایش پذیرایی از حدود ۲ هزار مهمان را دارد.

مجموعه پذیرایی شهریار قائمشهر

امروز حدود ۸۷ پروژه گردشگری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و در ۹ استان کشور به دستور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

استان مازندران ، تهران ، یزد، گیلان ، کرمانشاه ، فارس ، خراسان رضوی ، آذربایجان شرقی و اردبیل میزبانان امروز ریس جمهور برای افتتاح پروژه‌های گردشگری بودند.

در مراسم امروز ۱۲ هتل، ۱۷ مجتمع اقامتی-گردشگری، ۲۳ واحد پذیرایی و سفره خانه سنتی، پنج طرح تفریحی و سرگرمی، ۳۰ اقامتگاه بومگردی افتتاح شد.