۶۰ درصد پروازهای فرودگاههای مازندران برقرار شد

 مدیرکل فرودگاههای استان مازندران گفت: بعد از یک و ماه نیم کاهش و لغو پروازهای سه فرودگاه این استان در حال حاضر ۶۰ درصد پروازهابرقرار شده است.

بروز بیماری کرونا باعث شد تا سفر و تردد با وسایل نقلیه از جمله هواپیما کاهش یابد به طوریکه از ۲۰ اسفند پارسال بیشتر پروازهای فرودگاههای ساری ، نوشهر و رامسر بدلیل کاهش مسافر لغو شد و تنها تعداد معدودی از پروازها با تعداد اندک مسافر از این فرودگاهها انجام شد .

سعدالله وطن خواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تا پیش از بروز کرونا  ۷۰ نشست و برخاست هواپیما به صورت هفتگی در سه فرودگاه مازندران انجام می شد که بیماری کرونا موجب کاهش مسافر و شرکت های هواپیمایی برنامه های پروازی خود را لغو کردند .

وی ادامه داد : اما اکنون و با دستورالعمل های بهداشتی مبنی بر رعایت فاصله گذاری های اجتماعی و مسائل بهداشتی و درک این توضیحات که با کرونا باید زندگی بکنیم بر تعداد مسافران هوایی اضافه شده است و روند فعالیت فرودگاههای مازندران در حال برگشت به روال روزهای معمول است .

مدیرکل فرودگاههای مازندران اضافه کرد : در حال حاضر به صورت هفتگی ۴۰ پرواز هواپیما در فرودگاههای ساری و رامسر نشست و برخاست می کند .

وی درباره فعالیت فرودگاه نوشهر نیز گفت: در حال حاضر تعداد مسافر در این فرودگاه اندک است و با توجه به  اینکه برای شرکت های هواپیمایی به  پرواز درآوردن هواپیما با تعداد اندک مسافر  به صرفه نیست در حال حاضر هواپیمایی در این فرودگاه نشست و برخاست ندارد .

وطن خواه با اشاره به اینکه اقدامات مقابله با کرونا از قبیل تب سنجی از مسافران ، ضدعفونی محوطه ترمینال فرودگاههای استان مازندران همچنان در حال انجام است،ادامه داد: امیدواریم با کاهش و رفع بیماری کرونا شاهد این باشیم که تمامی پروازهای این فرودگاهها انجام تا خسارت های میلیاردی شرکت های هواپیمایی جبران شود.

مازندران سه فرودگاه در شهرستان های ساری ، رامسر و نوشهر دارد و ماهانه ۶۸۰ پرواز در مسیرهای تهران ، مشهد ، شیراز ، بندرعباس ، عسلویه ، کیش ،اهواز ، عتبات عالیات و عربستان در این فرودگاهها نشست و برخاست دارند.