قیمت نان از اول خرداد در مازندران افزایش می‌یابد

ساری – ایرنا – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران از مصوبه استانی افزایش قیمت نان در این استان خبر داد و گفت: از اول خردادماه این افزایش قیمت اعمال و اجرایی می‌شود و انواع نان‌ها به قیمت جدید فروخته می‌شود.

حسینقلی قوانلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار استان مازندران قیمت انواع نان ها ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش می یابد و این افزایش قیمت نیز از اول خردادماه در استان اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مصوبه ملی افزایش قیمت نان در استان های دیگر اجرا شده است ، ادامه داد : سال گذشته در ۲ مرحله قرار بود این افزایش قیمت در مازندران اجرا شود که موضوع افزایش قیمت بنزین و بروز کرونا  باعث شد تا این تصمیم در استان به تعویق بیفتد.

رییس سازمان صنعت مازندران گفت: این تصمیم ستاد تنظیم بازار استان نیز به اتحادیه مورد نظر اعلام شده است و قیمت های جدید نیز در اختیار آنها قرار گرفته است تا به خبازان اعلام بکنند .

هم اکنون در مازندران ، قیمت نان بربری یارانه ای و نیمه یارانه ای به قیمت ۶ و ۱۰ هزار ریال ،  نان سنگک یارانه ای و نیمه یارانه ای  ۷۵۰۰ و ۱۲ هزار ریال ، نان لواش یارانه ای و نیمه یارانه ای ۲۵۰۰ و ۳ هزار ریال و نان تافتون یارانه ای و نیمه یارانه ای ۴ هزار و ۶ هزار ریال است .

بنا به اعلام اداره کل غله استان مازندران حدود پنج هزار نانوایی یارانه ای و نیمه یارانه ای در این استان فعالیت می کنند.

سرپرست اداره کل غله مازندران نیز به خبرنگار ایرنا گفت : مصوبه ملی پارسال برای افزایش قیمت نان در استان های دیگر اجرا شد و اما این مصوبه در مازندران تاکنون به اجرا در نیامده است .

بهرام نجفی افزود :  این در حالیست طی سالها دیگر کالاها و خدمات افزایش قیمت سالیانه داشته اند اما نان سالهاست به یک قیمت باقی مانده است .

وی ادامه داد : این عدم افزایش قیمت نان به همراه افزایش هزینه کارگران در نانوایی ها فشار مضاعف بر خبازیها است که با اجرای مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار مازندران و اجرای افزایش قیمت نان بخشی از دغدغه های این قشر برطرف می شود.