استاندار: مازندران شرایط پذیرش مسافر را ندارد

 استاندار مازندران با اظهار اینکه با تلاش و همراهی همه مردم، استان از خطر بزرگ بیماری کرونا و مشکلات سخت اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن عبور کرد، گفت: اگرچه محدودیت تردد بین استانی لغو شده، اما مازندران شرایط پذیرش مسافر و گردشگر را ندارد.

احمد حسین زادگان روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مازندران که با حضور دکتر ایرج حریرچی  معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ساری برگزار شد، افزود: هنوز تعداد افراد قرنظینه و مبتلا در استان زیاد هستند و دیگر مازندران تاب شیوع دوباره این بیماری را ندارد.

وی با بیان این که در حال حاضر فعالیت کشاورزی مازندران به ویژه شالیکاری به عنوان مهمترین و اصلی ترین کشت و کار استان شروع شده است، تاکید کرد: به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم کشاورز و کشاورزی استان که امنیت غذایی ملی را به دوش می کشد ، تحت شعاع مسافرت ها قرار بگیرد.

سالانه در  ۲۳۰ هزار هکتار از زمین های شالیزاری استان مازندران حدود یک میلیون تن برنج سفید برابر با ۴۲درصد مورد نیاز برنج کشور تولید می شود و در حال حاضر شالیکاران مشغول نشا کاری هستند.

وی بار دیگر تاکید کرد که مازندران با همه مشکلات اما با همراهی مردم از شرایط سخت کرونایی عبور کرد و کادر بهداشت و درمان دانشگاه های علوم پزشکی بابل و مازندران تیم اول پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بودند و بقیه مردم همراهی  مناسبی داشتند.

وی با بیان این که کمیته های پیشگیری و مقابله با ویروس در همه شهرها حتی به صورت محلات و در تک تک روستاهای استان با همکاری دهیاران، اعضای شورا ، بسیج و سپاه شکل گرفته است، گفت: با همکاری همه جانبه موفق به شکست نسبی ویروس شده ایم و همچنان این همکاری و برنامه هایی که جزء مصوبات ستاد است باید با قدرت تداوم و عملیاتی شود.

استاندار مازندران اظهار داشت: امکانات و زیر ساخت و بودجه تخصیصی برای جمعیت استان مازندران است و حتی برای افرادی که دارای ویلا و خانه های مسکونی به عنوان خانه دوم آنان محسوب می شود، نداریم ، پس خواهش می کنیم به مازندران سفر نکیند.

وی همکاری مردم در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را در مدت ۲ماهه اخیر را همانند جهاد دهه ۶۰ جنگ تحمیلی علیه ایران توصیف کرد و ادامه داد: امروز که به نتیجه قابل قبولی در این امر مهم بهداشتی و درمانی رسیده ایم ، نباید تحت شعاع سفر غیر ضروری افراد به این استان شود.

وی در عین به اهمیت فاصله گذاری اجتماعی و فعالیت کسب و کارها در استان مازندران اشاره کرد و گفت: رفتار های مقابله ای و پیشگیری همچنان باید مورد نظارت و اجرایی شود.

حسین زادگان از دستگاه قضایی، اطلاعاتی ، امنیتی  ، رسانه های گروهی و به ویژه نیروی انتظامی استان مازندران قدر دانی کرد و گفت: بازاریان و اصناف علاوه برهمکاری کمک های مناسبی را داشته اند.

استاندار مازندران همدردی مازندرانی ها با کادر درمان و بهداشت استان و همچنین تولید و تهیه ماسک و مواد ضد عفونی، تدارک مایحتاج عمومی و ارزاق برای محرومان و تاب آوری کارگران و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی را عامل موفقیت در کاهش شیوع و ابتلا به بیماری کرونا در استان دانست.