ونگ وا// عبدالجواد توحیدی مقدم فرماندار نکا در مصاحبه ای با خبرنگار ونگ وا با اشاره به شیوع ویروس کرونا در منطقه و لزوم جدی گرفتن مردم نسبت به این موضوع مهم، از مردم نکا خواست تا اطلاع ثانوی از منازل خود خارج نشوند.و مدیریت این مهم بر دوش بانوان است.
وی با اشاره به اعلام تعطیلی بازار شهرستان در روزهای یکشنبه، سه شنبه، پنجشنبه و جمعه در هفته های جاری گفت: حتی در روزهایی که مغازه ها باز است هیچ لزومی ندارد مردم به بازار هجوم آورند. در صورت نیاز یک نفر از اعضای خانواده فقط برای تهیه مایحتاج ضروری خانه با رعایت همه نکات بهداشتی و حفظ فاصله با دیگران به بازار رفته و خرید منزل را انجام دهد.
فرماندار نکا بحران کرونا را جدی دانست و گفت: از مردم شهرستان خواهشمندم در خانه هایتان بمانید. از بانوان و مادران خواهشمندم این موضوع را مدیریت کنند. و نگذارند افراد خانواده از خانه هایشان بیرون بروند مگر در موارد ضروری که در ان شرایط هم باید نکات بهداشتی توصیه شده را رعایت کنند.

لازم به ذکر است فرماندار و مسئولان شهرستان در بازدید از چند کارگاه تولید ماسک در شهرستان بر لزوم تولید هرچه بیشتر این محصول در این مقطع زمانی تاکید کرد. گفتنی است پس از شیوع ویروس کرونا و کمبود ماسک  بویژه در مراکز درمانی شهرستان با همت مجمع خیرین سلامت شهرستان، موکب انصارالحسین و چندآموزشگاه خیاطی تحت پوشش فنی و حرفه ای شهرستان در حال تهیه پارچه و تولید ماسک و لباس بیمارستانی برای نیاز شهرستان هستند. به گفته مسئولان مربوطه طی روزهای آتی روزانه تا ۵۰۰۰ ماسک در شهرستان تولید و توزیع مراکز بهداشتی می شود.