وزیر راه و شهرسازی:

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مردم دو دغدغه مهم اشتغال و مسکن دارند، گفت: از برنامه‌های راهبردی دولت رونق اقتصادی از جنس اشتغال‌آفرینی است تا در اقتصاد زندگی مردم تاثیر داشته باشد.

به گزارش ونگ  محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه سازی بندر امیرآباد در گفت وگو با خبرنگاران هدف از سفر به مازندران را برنامه های افتتاح و کلنگ زنی طرح های مرتبط عنوان کرد و گفت: افتتاح تعدادی از واحدهای مسکن مهر و آغاز عملیات اجرایی دوهزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف استان در جهت طرح اقدام مسکن ملی از برنامه های امروز بود.
وی افزود: همچنین از تقاطع های غیر همسطح کنارگذر شمالی ساری که سالها بود معطل مانده و موجب معضلاتی برای مردم شده بود، برای تکمیل بازدید صورت گرفت.
اسلامی افزود: در مورد جاده ۲۰ کیلومتری بهشهر، نکا،  امیرآباد و رستم کلا نیز نشست و بررسی صورت گرفت و برای فاصله یک کیلومتری باقیمانده این جاده که از خط آهن عبور می کند تصمیم گیری صورت گرفت و پیمانکار انتخاب شد
وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام سعی ما این است که دسترسی و تردد مردم به بندر امیرآباد با اجرای این طرح جاده ای، از ۴ مسیر تسهیل شود.

مراحل قانونی تبدیل بندر ویژه امیرآباد به منطقه آزاد در حال طی شدن است

اسلامی گفت: تشویق ما برای سرمایه گذاری در امیرآباد خوب بوده و مراحل قانونی تبدیل این بندر که منطقه ویژه اقتصادی است به منطقه آزاد در حال طی شدن است.
وی با اشاره به ظرفیت های استان مازندران گفت: میانکاله می تواند مصداق پیشرفته و نوینی از اکوپارک باشد که ما می توانیم اولین اکو پارک کشور را شاهد باشیم، بندرامیرآباد نیز یک نقطه کانونی در کریدور شمال جنوب است و برنامه های دولت برای این منطقه از جمله پروتکل با قزاقستان و روسیه، ارتباط ریلی با  ریلی با اینچه برون و از همه مهمتر اسکله رورو  ویژه مراسلات تره بار و میوه جات که در حال انجام است.
اسلامی گفت: این اسکله تا ماه های آینده فعال می شود تا باعث رونق صادراتی استان که بیش از ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی، باغی و دامی و آبزی پروری دارد، شود چون در این مسیر هم ریل و هم جاده ها بخش مهمی است.