اسلامی اظهار کرد: قرارداد برقی شدن راه آهن گرمسار- اینچه برون ( راه آهن شمال) با طرف خارجی نهایی شد.

محمد اسلامی در حاشیه کلنگ زنی تقاطع  چهارگانه غیر همسطح ساری تصریح کرد: این قرارداد چندین سال قبل منعقد شده بود که به دلیل برخی  مشکلات به مرحله اجرایی نرسیده بود که در سفر اخیر به مسکو، این قرارداد نهایی شد و بزودی نیز اجرایی می شود.
وی میزان قرارداد این پروژه ریلی را حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو اعلام کرد و اظهار داشت: با برقی شدن شبکه راه آهن شمال بخشی از ترافیک محورهای راههای زمینی به این شبکه انتقال داده می شود.
وی اضافه کرد: در کنار این پروژه  اجرای طر ح ریل باس برای شبکه های درون  استانی  به خصوص ساری- قائمشهر که بیشترین بار ترافیکی درون استانی را را داراست، بخشی از ترافیک در جاده ها به شبکه ریلی منتقل می شود.

طرح  مترو تهران- مازندران روی میز

وزیر راه و شهرسازی در مورد طرح مترو تهران- شمال نیز گفت: این طرح همچنان به عنوان یکی از پروژه های ضروری در سطح ملی مطرح است و ما به دنبال سرمایه گذار خصوصی هستیم.
اسلامی خاطرنشان کرد: مقدمات کار برای جذب سرمایه گذاری برای اجرای این پروژه در دست انجام است و با ورود سرمایه گذار این پروژه نیز اجرایی می شود.
وی گفت: مازندران یک استان ملی محسوب می شود که اجرای برخی طرح های زیرساختی در این خطه شمال کشور برای مردم ایران اهمیت دارد و همه باید از آن حمایت کنند و ما نیز به دنبال اجرای این طرح ها در مازندران هستیم.
وی اضافه کرد: در سال جاری با وجود محدودیت های مالی حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت راه  در استان مازندران در دست انجام است به گونه ای که برخی از این پروژه ها نیز در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
اسلامی افتتاح فاز اول آزاد راه تهران- شمال و ۱۰ کیلومتر از چهار خطه هراز، محور ساری- تاکام و تقاطع چهار گانه کمربندی شمالی شهر ساری را از جمله این پروژه ها اعلام کرد.
وزیر راه و شهرسازی صبح امروز برای کلنگ زنی ۲۳۰۹ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن به مازندران سفر کرد.