اولین جلسه مشترک نماینده جدید ولی فقیه در استان و اعضای مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی در ساری برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت چاره‌اندیشی برای رفع برخی از مشکلات لاینحل استان مانند انباشت زباله و دفع غیربهداشتی آن را که سلامت مردم و محیط زیست را به مخاطره افکنده گفت: رسیدگی به وضعیت جاده‌های ارتباطی استان که ظرفیت پاسخگویی ندارند و نیز تبدیل و تغییر بی‌رویه اراضی کشاورزی از موضوعاتی است که حل آنها نیازمند همگرایی و وحدت نظر مسؤولان است.

لائینی در دیدار نمایندگان مازندران خواستار شد: ضرورت چاره‌اندیشی برای رفع برخی از مشکلات لاینحل استان

به گزارش شمال نیوز، ، بعدازظهر امروز بعد از نمازجمعه مرکز مازندران اعضای مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لایینی دیدار و گفت‌وگو کردند در این دیدار تمامی اعضای مجمع نمایندگان استان حضور داشتند.

نماینده جدید ولی فقیه در مازندران هفته ۱۶ آبان‌ماه معارفه شد و هفته گذشته مسؤولان استان در رده‌های مختلف با وی دیدار داشتند.

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده جدید ولی فقیه در مازندران در این جلسه با تاکید بر ضرورت مفاهمه و وحدت نظر تصمیم‌سازان استانی برای تحقق اهداف توسعه پایدار خواستار همگرایی و هم راستایی مسؤولان و شخصیت‌های موثر در این ارتباط شد.

لزوم پرهیز از اختلاف‌های بی‌حاصل و غیرضروری

امام جمعه ساری لزوم پرهیز از اختلاف‌های بی‌حاصل و غیرضروری خاطر نشان کرد و افزود: باید توان و انرژی مسؤولان بخش‌های مختلف استانی بر حل مشکلات و اولویت‌های اساسی مردم مانند اشتغال و رونق اقتصادی که خواسته به‌حق رهبر معظم انقلاب است، مصروف شود.

 

*بخشی‌نگری آفت‌ عرصه تصمیم‌سازی است

نماینده رهبر انقلاب در مازندران در ادامه بخشی‌نگری را از آفت‌های دیگر عرصه تصمیم‌سازی در امور توسعه‌ای برشمرد و گفت: نمایندگان استان باید با همکاری و همراهی مسؤولان اجرایی با تدوین سند چشم‌انداز توسعه و اطلس فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن را مبنای حرکت خود قرار دهند.

محمدی‌لائینی ضرورت چاره‌اندیشی برای رفع برخی از مشکلات لاینحل استان مانند انباشت زباله و دفع غیربهداشتی آن را که سلامت مردم و محیط زیست را به مخاطره افکنده یادآور شد و افزود: رسیدگی به وضعیت جاده‌های ارتباطی استان که ظرفیت پاسخگویی ندارند و نیز تبدیل و تغییر بی‌رویه اراضی کشاورزی از موضوعاتی است که حل آنها نیازمند همگرایی و وحدت نظر مسؤولان است.

به گفته نماینده ولی فقیه در مازندران بزودی با همفکری و همکاری مجمع نمایندگان و استاندار مازندران اهم مشکلات و چالش‌های توسعه استان جمع‌بندی و تقدیم رئیس جمهور خواهد شد.

 

نطق نمایندگان مجلس مازندران در دیدار با نماینده ولی فقیه

*مازندران متناسب با ظرفیت‌ها رشد نکرد

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه و نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه مازندران کلان‌شهر است، اظهار کرد: هر شهرستان استان فرصت و ظرفیت خاصی دارد که باید متناسب با ظرفیت‌های که دارد رشد و ترقی کند.

وی خواستار توجه به وحدت و اتحاد بین نمایندگان استان شد و افزود:  نمایندگان برای قانونگذاری وحدت دارند، مهندسی رودخانه، صادرات محصولات کشاورزی،مهار آب، ساماندهی زباله،جلوگیری از انتقال آب دریای خزر از مسائل مهم  استان است.

*ساماندهی پسماند مهمترین نیاز جدی استان

علی‌محمد شاعری نماینده مردم شرق استان مازندران،گردشگری، تجارت و صنعت،کشاورزی و حوزه زیربنایی از مهم‌ترین دغدغه‌های استان برشمرد و با اعلام اینکه از ظرفیت‌های استان به خوبی استفاده نشده است، گفت: در سایه تعامل با دستگاه‌های اجرای می‌توانیم به اهداف توسعه‌ای استان دست پیدا کنیم.

نماینده مردم شرق استان مازندران خواستار تعیین تکلیف منطقه آزاد استان در سفر ریاست جمهوری شد و گفت: در سایه همدلی زمینه جلوگیری از انتقال آب دریایی خزر را فراهم کنیم،ساماندهی پسماند مهم‌ترین دغدغه استان است.

وی با اعلام اینکه کلید توسعه استان صادرات است، افزود: ۵۰ درصد تولیدات کشور در استان تولید می‌شود در کنار آن ظرفیتی به نام کشورهای حاشیه دریایی خزر داریم.

 

*منافع کلان استان فدای اختلاف نظر سیاسی نشود

عبدالله رضیان نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ  در مجلس شورای اسلامی گفت: مسؤولان وحدت ندارند متحدترین مجمع نمایندگان مجلس شمال کشور مربوط به مازندران است،منافع کلان استان را فدای اختلاف نظر سیاسی نکردیم.

وی تخریب جنگل و تعارض به منابع طبیعی  از مهم‌ترین مشکلات استان عنوان و خاطر نشان کرد:   مخالفت ما با طرح انتقال آب دریای خزر همه جانبه است اما نباید تحت الشاع مطالبات استان در سفر ریاست جمهوری قرار گیرد.

رضیان با اعلام اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای گردشگر پذیرترین استان کشور بسیار ضعیف است، افزود: مطالبه اساسی در  زمینه توسعه‌ راه‌های استان باید شکل بگیرد.

*به مازندران یکپارچه می‌اندیشیم

قاسم‌ احمدی‌لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه در ارتباط با ایجاد منطقه آزاد با وحدت به نتیجه مطلوب رسیدیم، متذکر شد؛ از دولت بابت تاخیر در تصویب منطقه آزاد گلایه‌مند هستیم،عملیاتی کردن اجرای این طرح نیاز به مصوبه مجلس دارد.

وی با اعلام اینکه ما به مازندران یکپارچه فکر می‌کنیم، افزود: خدمات و امکانات باید در استان به صورت عادلانه توزیع شود، چرا نباید در غرب استان، دانشکده پرستاری و پیراپزشکی وجود داشته باشد،مردم توسعه خدمات یکپارچه را باید به صورت عملیاتی ببینند.

عدم برنامه‌ریزی مناسب برای جمع‌آوری آب‌های سطحی

حسین نیاز آذری،نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی باعلام اینکه وحدت رمز موفقیت انقلاب اسلامی است که باید در جامعه ساری و جاری شود،خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی دقیق از فرصت‌های استان در سایه وحدت و همدلی استفاده کنیم، نماینده ولی فقیه، مسؤولان قوه قضائیه و نمایندگان مجلس در جهت حمایت از کشاورزی استان پیش‌گام شوند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه حفظ محیط زیست،ایحاد شبکه مناسب فاضلاب،جمع‌آوری آب‌های سطحی و تامین نیازمندی‌های آب شرب مردم از نیازهای اساسی مردم استان است.

محمد دامادی دیگر نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی،دپو و انتقال نامناسب زباله را یکی از چالش‌های جدی استان عنوان کرد و با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تصویب منطقه آزاد تجاری،گفت: در تصویب طرح منطقه آزاد هیچ نماینده‌ای نمی‌تواند ادعا کند به تنهایی انجام داد با اجماع و اتفاق نظر این موضوع عملیاتی شده است./ فارس