مهدی رازجویان، که در کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان سخن می گفت، افزود: این اعتبار برای سرعت بخشی به عملیات ساخت و بهره برداری زباله سوزهای ساری، نوشهر و سایر زباله سوزهای استان اختصاص می یابد. ‎ ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری، مهدی راز جویان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان به زباله سوز ساری اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: از این میزان بخشی از اعتبار دولتی و ۲۰ میلیارد تومان نیز از محل شورا و شهرداری ساری در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: مازندران به لحاظ موقعیت جغرافیایی از منابع طبیعی ارزشمندی برخوردار است اما متاسفانه نتوانستیم از این منابع به خوبی حفاظت کنیم؛ دچار خسارت شدیم که جبران آن در بازه زمانی کوتاه دشوار بوده و نیاز به پروسه زمانی بیشتر دارد، اگر چه باید برای تسریع در جبران این موضوع تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: سال هاست که زباله شهر ساری به محل پشتکوه در بخش چهاردانگه انتقال می یابد که تبعات زیست محیطی زیادی را برای مردم منطقه به همراه دارد ،ای کاش شهرداری ساری آن زمان در دفن زباله دقت بیشتری داشت.

معاون عمرانی استاندار مازندران به کارخانه زباله سوز ساری اشاره کرد و گفت: با توجه به حساسیت پسماند این موضوع در  محورهای اصلی استان مازندران قرار گرفت حتی این حساسیت به تهران نیز انتقال یافته و دو کارگروه برای حل این معضل تشکیل شد.

وی ادامه داد: با پیگری استاندار مازندران و مساعدت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبار خوبی برای پسماندهای مازندران اختصاص پیدا کرد.

رازجویان افزود: این اعتبار برای سرعت بخشی به عملیات ساخت و بهره برداری زباله سوزهای ساری، نوشهر و سایر زباله سوزهای استان اختصاص می یابد.

وی اعلام کرد: حدود ۶۰ میلیارد تومان به زباله سوز ساری اختصاص یافت که بخشی از اعتبار دولتی و ۲۰ میلیارد تومان نیز از محل شورا و شهرداری ساری در نظر گرفته شده است.

رازجویان بر ضرورت هزینه کرد درآمدهای حاصل از عوارض پسماند برای ساماندهی پسماند از سوی شهرداری ها تاکید کرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنانش به پسماند کشاورزی اشاره و آن را تهدید جدی برای محیط زیست برشمرد و گفت: پسماند کشاورزی ۵ تا ۶ برابر تناژ پسماند خانگی است.

وی با اشاره به عوارض زیانبار کاه و کلش اشاره و افزود: آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی مبحث چالشی چندین ساله و گسترده‌ کشاورزی ماست که باعث بروز مشکلات و عوارض مختلف زیست محیطی برای مردم، کشاورزی و اکوسیستم منطقه می شود.

رازجویان تاکید کرد: جهاد کشاورزی استان موظف است تا با بکارگیری راهکارهای جایگزین از سوزاندن کاه و کلش جلوگیری کند.

وی همچنین به پسماندهای پزشکی اشاره و آن را خطری جدی برای سلامت محیط زیست عنوان کرد و گفت: برخی از پزشکان جراحی سرپایی را در مطب هایشان انجام می دهند که پسماندهای آن خطرات جدی برای زباله گردها و سلامت محیط زیست به همراه دارد. ضرورت دارد دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به جلوگیری از این موضوع اهتمام ویژه داشته باشد.