جایگزین نفت در بودجه سال ۱۳۹۹ معرفی شد

دهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به ریاست دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و با حضور معاونان و مدیران و رؤسای سازمان‌های وابسته در محل سازمان مذکور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیسجمهور و رئیس این سازمان در جلسه مذکور اظهار داشت: در بودجه سال آینده کل کشور، درآمدهایی که جایگزین نفت می‌شود شامل یارانه‌های پنهان انرژی، ظرفیت‌های جدید مالیاتی با توجه به تعریف و تبیین جدید از پایه‌های مالیاتی و نیز استفاده از سایر منابع و دارایی‌های دولت خواهد بود. 

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور برای آغاز کار، در بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، اصلاح ساختار را عینی و عملی خواهد کرد تا برای سال‌های آینده هم، کار راحت و روان پیش رود.

نوبخت در ادامه سخنان خود تأکید کرد که ضرورت دارد ما در کمیته بازبینی هزینه‌ها تصویر روشن و دورنمایی شفاف از منابع و مصارف کشور داشته باشیم تا اصلاح ساختار بدون مانع عملی شود. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بی‌تردید در تدوین بودجه سال آینده، اصلاح ساختار معیار و ملاک خواهد بود و آنچه در این سازمان به عنوان برون‌داد تولید می‌شود، محصول و برآیند عقل جمعی مجموعه سازمان خواهد بود.

بر پایه این گزارش، در جلسه مذکور، افشین برمکی رئیس امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور گزارش روش کار کمیته‌های بازبینی هزینه‌ها ارایه کرد و گفت: کمیته‌های بازبینی هزینه‌ها، ذیل رویکرد هزینه‌کرد کارآ و در بخش اصلاح ساختار در نه کمیته فعالیت می‌کنند.

وی افزود: هر کدام از این کمیته‌های نه‌گانه به صورت تخصصی و متناسب با وظایف و مأموریت‌های امور مختلف سازمان فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه، دکتر محمدحسین رحمتی رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور هم، گزارشی از منابع و مصارف مفروض‌های لایحه در بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور ارایه کرد.

گزارش مذکور حاکی است که در این جلسه، تعدادی از معاونان و مدیران سازمان، دیدگاه‌های کارشناسی خود را ارایه کردند.