ونگ وا/ طی مراسمی با حضور معاونت پارلمانی رئیس جمهور استاندار و مدیران استانی و شهرستانی کارخانه بزرگ تولید ورق های سلولزی HDF  رها سان در شهرک صنعتی نکا بافتتاح شد.

مهندس ادیبی فر مدیرعامل شرکت رها سان در افتتاح این کارخانه گفت این کارخانه قادر است روزانه تا ۳۰۰ متر مکعب انواع ورق های جنس HDF  را تولید کند. وی گفت سرمایه گذار این کارخانه برادران ازگلی بوده که از صنعتگران قدیمی هستند. وی گفت در این کارخانه ۱۵۵ نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

  

 

مهندس قوانلو مدیرکل صنعت معدن و تجارت مازندران با اشاره به نقش بالای استان مازندران در تولیدات صنایع چوبی کشور، درخصوص کارخانه رها سان گفت: این واحد دمونتاژ بوده یعنی ماشین آلات آن از یک کارخانه ایتالیایی آلمانی در حال کار به اینجا آورده شد و مونتاژ شده است. وی افزود امسال به میزان ۵۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری پروانه بهره برداری صادر شد و امیدواریم امسال تا ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در بخش صنعت و معدن استان پروانه بهره برداری صادر شود.

امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به وضعیت کشور و جنگ اقتصادی و تلاش دشمن برای از پای درآوردن نظام گفت: امروز کارآفرینان و تولیدکنندگان جهاد گران عرصه جهاد و در صف اول مقابله با جنگ اقتصادی قرار دارند.

وی گفت در جلسات طولانی هرهفته ساعتها بحث می شود تا چطور آثار تحریم کم شود. امروز وضعیت کشور رو به بهبود است و آرامشی در فضای پولی و بانکی حاکم شده است و  دشمنان درحال شکست خوردن هستند من مطمئن هستم در شش ماهه دوم امسال وضعیت اقتصادی بهتر خواهد شد. وی گفت: افتتاح چنین واحدهایی نشان می دهد اقتصاد رو به بهبود است و برنامه های دولت جواب داده است. ما باید به مسئولان استان و شهرستان تبریک عرض کنیم که چنین سرمایه گذارانی در این شهر سرمایه گذاری کرده ودر مقابل جنگ اقتصادی دشمن مقابله می کنندو تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی اتکا به ظرفیتهای داخلی است.

عبدالجواد توحیدی مقدم فرماندار نکا در ابتدای این مراسم ضمن معرفی ظرفیتهای صنعتی  کشاورزی نکا این شهرستان را از شهرستانهای نمونه در سطح استان به لحاظ تولیدات کشاورزی و صنعتی دانست.

لازم به ذکر است کارخانه رها سان درفاز دوم شهرک صنعتی نکا قرار دارد.