ونگ وا/  علی محمد شاعری نماینده این دوره مردم نکا بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران حوزه انتخابیه خود به دفاع از عملکردش طی سه سال نمایندگی اش پرداخت. وی در این نشست حرفهایی بصورت سربسته مطرح کرد که بنظر می رسد کنایه هایی به رقبای انتخاباتی خود در انتخابات اسفند ماه آینده باشد.

شاعری در پاسخ به سوالی درباره کارآمدی مسئولان گفت: در همین استان نماینده ای داشتیم لیسانس قلابی داشته و پس از آن فوق لیسانس و ادعا می کرد که دکتر است. و دو دوره هم نماینده بود! تو که مدرک نداری چرا می گویی دکتر هستی! ویا درجای دیگر به علمی بودن و کارشناسی عمل کردنش اشاره کرد و افزود: تفکری که بگوید این فرد از جناح ماست پس نماینده شود یا هرکسی که از تفکر ما باشد نماینده شود حتی اگر چوب خشک باشد یا فلانی بهشهری است فلانی نکایی، فلانی گلوگایی، خلیل شهری و… را قبول ندارم. من دوره قبل نه احزاب اصلاح طلب مرا تایید کردند نه احزاب اصولگرا من بصورت مستقل آمدم و مردم به من اعتماد کردند.وی در ادامه گفت کشور را باید نخبگان کارآمد اداره کنند. باید قویترین افراد استاندار فرماندار بخشدار و… شوند. بنظرم علت اصلی مشکلات سوء مدیریت است.

دکتر شاعری در این کنفرانس خبری که همزمان با روز خبرنگار و تجلیل از آنها برگزارشد با اشاره به وضعیت کشور و فشارهای بین المللی و مشکلات داخلی و… گفت: از زمانی که وارد مجلس شدم در حوزه قانونگذاری و نظارت سعی کردم نماینده ای تاثیر گذار باشم. نقش موثری در تصویب قوانین مهم طی این سه سال داشتم. از جمله قانون برنامه ششم توسعه، قانون منع بکارگیری بازنشستگان، قانون حمایت از صادرات و کنترل واردات، شفاف سازی حقوق مدیران،حفاظت از جنگل و منابع طبیعی، حفاظت از منابع خاک، حفاظت از محیط بان، همسان سازی حقوق معلمان، افزایش حقوق مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی و… جزو مهمترین قوانینی بود که از آن حمایت کردم.

وی افزود: در بخش نظارت هم سعی کردم عملکرد وزارتخانهها را کنترل کنم جزو کسانی بودم سوال از رئیس جمهور را امضا زدم، چهار وزیر را جابجا کردیم، با فشاری که وارد آوردیم رئیس کل بانک مرکزی را عوض کردیم، تحقیق و تفحص از جهاد و محیط زیست را مطرح کردیم.بیش از ۷۰ بار به رئیس جمهور و وزرا و معاونین در مجلس بصورت نطق میان دستور و… تذکر دادم.

نماینده مردم بهشهر نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی همچنین از مهمترین اقدامات اجرایی در دوره خود را چنین بیان کرد: بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی بهشهر با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفتم و پس از سه سال به پایان رسیده و اکنون ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات در آن نصب و آماده افتتاح است. سد گلورد بصورت نیمه تعطیل سالها رها شده بود ظرف یکسال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و آبگیری شد.ظرفیت بندر امیر آباد را ب نزدیک سه برابر افزایش داده شد. در سطح سه شهرستان یک متر فاضلاب نداشتیم الان طرح فاضلاب سه شهر نکا بهشهر و گلوگاه  با۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار شروع شد. طرح زهکشی و اصلاح اراضی ۱۵ هزار هکتار از اراضی منطقه شرق مازندران شروع شد و ظرف ۵ سال به اتمام می رسد. بنیاد برکت بعنوان یک نهاد خدمات رسان معمولی بود اکنون ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال ۶۰۰ نفر از این بنیاد وام دریافت کردیم. ۱۲۰ روستای منطقه بحران آب داشت ۶۰ روستا را آبرسانی کردیم و ۳۰ روستای دیگر در حال عملیات آبرسانی است. ۷۰ روستا طرح هادی اجرا کردیم. پل ورودی نکا سالها رها شده بود در مدت ۱۰ ماه تمام کردیم.۳۰۰ کیلومتر جاده را بهره برداری کردیم. قبل از نماینده شدنم مسئولین تصمیم گرفته بودند منطقه بابلسر منطقه آزاد شود ما به شاخص های بندر امیر آباد را برجسته کردیم و خواستار بررسی کارشناسی دادیم و اکنون شاخص های بندر امیر آباد برای منطقه آزاد بالاتر از سایر نقاط است و بهاین نتیجه رسیدند اگر یک نقطه منطقه آزاد اعلام شود امیر آباد است و استان پیشنهاد سه نقطه را مطرح کرد. و در دست بررسی است. ما منتظر نظر دولت هستیم.

خبرنگار سایت ونگ وا در سوالی گفت: منظور شما از سوء مدیریت چیست؟ اگر کشور دچار سوء مدیریت است خود شما هم بعنوان نماینده مسئول هستید. اگر بحران ارزی و… در کشور هست همه قوا باید پاسخگو باشند چرا سیاسی کاری می کنید. مگر این همه عملکردی که اشاره کردید کار دولت نیست؟ چطور اینها عملکرد شما باشند و بخشهایی که مشکلات هست را بر گردن کسان دیگر بیاندازید؟

دکتر شاعری در پاسخ به این سوال گفت: سوء مدیریت مفهوم کلی است. بله نقش مجلس مهم است اما به شزطی که اکثریت مجلس کارآمد باشند انتخاب نمایندگان بر اساس معیارهای علمی و.. باشند نه معیار سیاسی. در بین وزرا ممکن است عملکرد چند وزیر خوب باشد. اکثریت مدیرانکارآمد نیستند.