ونگ وا/ جلسه مشترک شورای شهرستان نکا با دکتر شاعری نماینده مردم نکا بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در دفتر شورای شهرستان برگزار شد.

اکبر مقدسی سخنگوی شورای اسلامی شهرستان نکا در گفتگو با خبرنگاران در خصوص جزئیات این نشست ضمن ارائه توضیحاتی گفت:

سید مهدی موسوی آبلویی رئیس شورای شهرستان در ابتدای جلسه نکاتی درخصوص جایگاه شوراها بعنوان منتخبین مردم و پارلمان محلی در تصمیم گیری شهر و روستاها اشاره و از نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی خواست از حقوق شوراها بیشتر دفاع کند. وی همچنین درباره مشکلات حوزه شهری، صدور مجوزها و  کمبودهای تامین مصالح ساختمانی و نارضایتی های عمومی نکاتی را یادآور شد.

درادامه این نشست نوابه بخشی  نایب رئیس شورای شهرستان به موضوعات اجتماعی اشاره کرد و از نماینده درخصوص پایین بودن سهم مدیریت بانوان در سطح شهرستان، عدم توجه به آموزش های عمومی در سطح شهر و روستاها، اشتغال خانگی و بیمه آن و…مطالبه گری نمود.

سعید شعبانی دیگر عضو شورا به مشکلات دهیاران و نداشتن امنیت شغلی آنها اشاره کرد وی همچنین نکاتی را درباره مشکلات بخش مرکزی از جمله جاده نیروگاه، آزادسازی ساحل و… بیان کرد.

محمدجعفری زرندینی عضو شورای شهرستان و نماینده این شورا در شورای عالی استان هم به موضوع درامد جرایم ماده ۹۹ در خارج بافت شهری و روستایی که در گذشته مربوط به شهرداریها و دهیاریها بوده اشاره کرد و افزود متاسفانه با دستورالعمل وزارت کشور این درآمدها اکنون به حساب استانداریها واریز می شود که به ضرر روستاها و شهرهای اطراف جریمه شده است. و همچنین لایحه منابع درآمدی شوراهای روستا ، شهر، بخش، شهرستان و استانها که در مجلس در دست بررسی است از نماینده خواست به این موارد توجه بیشتری شود.

اکبرمقدسی عضو و سخنگوی شورای شهرستان در این جلسه به مشکلات بخش هزارجریب اشاره کرد. وی به راه، آب،گاز، بنیاد مسکن،بهداشت و درمان، اشتغال و… بعنوان مهمترین مشکل بخش اشاره کرده وبا اشاره به محدودیت جنگل از گذشته تاکنون ومشکل چراگاه دامها، عدم حاصلخیزی اراضی کشاورزی بخاطر شیب دار بودن و کمبود آب ،نبود امکانات رفاهی و… باعث شد تا رونق هزارجریب طی دهه های گذشته کاسته شد و امروز قبل از هر اقدام برای هزارجریب می بایست به فکر معیشت مردم و ایجاد اشتغال در منطقه بود.

به گفته سخنگوی شورای شهرستان دکتر شاعری در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای شورای شهرستان، ضمن یادداشت مطالبات و درخواستهای اعضا و قول پیگیری یکایک مطالبات توضیحاتی درخصوص اقدامات مهم در موارد اشاره شده بیان نمود. وی همچنین از شورای شهرستان خواست درصورتی که طرحها و پیشنهاداتی برای اصلاح امور در ذهن دارند را به خودش منتقل نمایند تا در مجلس یا وزارتخانه ها پیگیری نماید.

سخنگوی شورای اسلامی شهرستان نکا همچنین افزود: شورای شهرستان یک شورای فرادست بوده و در راستای پیگیری مطالبات مردم و شوراهای شهر، بخش و روستاها طی دو سال اخیر جلسات متعددی با  شوراهای بخش، شهر،فرماندار و مدیران شهرستانی و استانی برگزار کرده وپیگیر مشکلات و نارساییها بوده است. و تلاش می کند شوراها را به جایگاه واقعی و قانونی خودش که در قانون به آن اشاره شد نزدیک نماید. و مطالبه گر مشکلات شهرستان باشد.