ونگ وا/ پنجمین جلسه هماهنگی مدیران تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران به میزبانی تامین اجتماعی در سالن اجتماعات فرمانداری نکا برگزار شد.

در این جلسه مدیران کل کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، فنی و حرفه ای، مدیر درمان تامین اجتماعی، مدیر بیمه روستایی عشایری، دیر انجمن کارگران ساختمانی و.. استان، فرماندار نکا نماینده مردم نکا بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاهههای مربوط به اشتغال شهرستان نکا حضور داشتند.

محمودی مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به جمعیت ۵۸ درصدی مازندران که تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند و نیز گردش مالی یکساله۸۰۰۰ میلیارد تومانی در تامین اجتماعی استان و… آن را بسیار با اهمیت دانست و با اشاره به اینکه ۹۰ درصد درآمد تامین اجتماعی از حق بیمه افراد تامین شده و ۱۰ درصد دیگر از درآمد شرکتهای تابعه و… گفت امروز تامین اجتماعی در مازندران به ازای هر ۴/۶ نفر حق بیمه پرداخت می کنند یک نفرمستمری دریافت می کند و این عدد در نکا به ازای هر ۴/۳ نفر است که این عدد بسیار نگران کننده است بنابراین از فرماندار و نماینده می خواهیم توجه بیشتری به مطالبات تامین اجتماعی کنند تا این سازمان به سمت زیان پیش نرود.

عبدالجواد توحیدی مقدم فرماندار نکا هم در این جلسه ضمن خیر مقدم به ظرفیتهای بالا اشتغالزایی در نکا و جمعیت بالای تحت پوشش تامین اجتماعی این شهرستان اشاره کرد و از مدیران مرتبط استانی خواست توجه بیشتری به این شهرستان شود.

علیمحمد شاعری نماینده مردم نکا بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با اشاره به نقش اساسی وزارت کار که همان کمک به ایجاد اشتغال پایدار است به مدیران توصیه کرد از نگاه سنتی و معرفی کارگر به دستگاهها پرهیز کنند وی بگفت با توجه به شرکتها و صنایع مهم مانند نیروگاه، سیمان بندر امیر آباد و… در منطقه شرق مازندران ولی می بینیم که بیشتر نیروهای آنغیر بومی و از دیگر مناطق هستند در حالی که منطقه شرق مازندران بیشترین بیکار را در استان دارد.

وی به مشکلات دکلبندان گلوگاهی اشاره کرد و از مدیران استانی خواست بیشتر پیگیر مسائل آنها باشند .

اصغری مدیرکل کار  ورفاه اجتماعی در این جلسه در پاسخ به نکات دکتر شاعری گفت درمشکل دکلبندان و بحث بیمه و مشاغل سخت آنها بصورت کشوری در حال حل شدن است و بزودی ابلاغ می شود. وی درباره مبحث اشتغال بومیان در صنایع منطقه گفت بسیاری از اتفاقات در گذشته افتاد ولی امروز ما تلاش می کنیم چنین مشکلاتی پیش نیاید ضمن آنکه در این موضوعات دست اداره کار بسته است و اختیاری ندارد.