نخستین واحد مسکونی احداثی برای سیل زدگان مازندران امروز چهارشنبه در آئینی با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و استاندار مازندران در روستای ” تالار پشت ” شهرستان سیمرغ افتتاح و تحویل صاحبخانه شد. ‎

شهرستان سیمرغ بیشترین خسارت را در سیل و سیلاب اواخر اسفند پارسال و اوایل فروردین امسال متحمل شد و بیشترین خسارت در این شهرستان هم به روستاهای تالارپشت و ” رکنی کلاً” وارد شده است.

بر اساس اعلام کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران، بیش از ۹۰ درصد از خانه‌های روستای تالارپشت ورکنی کلاً بر اثر سیل به صورت صد درصدی تخریب شدند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران در این مراسم گفت که همزمان ۶ واحد مسکونی دیگر هم که در سیل صد درصد تخریب شده بود، در روستای رکنی کلاً آماده بهره برداری شده است.

محمد خانی نوذری با بیان اینکه چهار هزار واحد مسکونی تعمیراتی نیز در مناطق سیل زده مازندران تکمیل شده است و مردم به خانه‌های خود بازگشته اند، اضافه کرد: دولت برای احداث هر واحد مسکونی ۴۰۰ میلیون ریال و برای واحدهای تعمیراتی نیز تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

وی پیش بینی کرد که تا پیش از فرا رسیدن فصل سرما تمامی واحدهای مسکونی احداثی و تعمیراتی سیل زدگان مازندران به خانوارها تحویل داده شود.

مازندران نخستین نقطه در کشور بود که از ۲۶ اسفند ماه سال ۹۷ سیل ویرانگری را تجربه کرد، سیلی که بعدها نیمی از استان‌های کشور را درگیری خود نمود.

علاوه بر سیل و سیلاب اواخر اسفند، شهروندان مازنی فروردین ماه ۹۸ نیز بار دیگر در کنار میزبانی از گردشگران نوروزی شاهد جاری شدن سیل و سیلاب در مناطق مختلف بودند به گونه‌ای که در این دو مرحله ۱۳ شهرستان استان درگیر بحران شدند و برابر برآوردهای صورت گرفته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف خسارت وارد شد.

برابر اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بر اثر سیل به بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در مازندران خسارت وارد شد که از این تعداد ۵ هزار و ۵۵۰ واحد نیازمند تعمیر و بازسازی بودند که تاکنون کار چهار هزار واحد پایان یافته و قرار است تا پایان تیر ماه بازسازی بقیه واحدها هم تمام شده و تحویل مالکان شود.

گالری تصاویر

اشتراک گذاری