ظرفیت های گردشگری مازندران مورد غفلت قرار گرفته است

 استاندار مازندران گفت : باید از ظرفیت های گردشگری در حوزه های مختلف از جمله گردشگری دریایی و آبی با پتانسیل های موجود استفاده بیشتری صورت گیرد و تاکنون این حوزه ها مورد غفلت واقع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در نشست بررسی احداث اسکله گردشگری دریایی در خزر افزود: ما برای بهره گیری از ظرفیت‌های گردشگری دریایی و طبیعی باید تفکر سرمایه گذاری و جذب سرمایه را در استان به خصوص در بین مدیران دستگاه‌های اجرایی افزایش دهیم.
وی تاکید کرد: باید بستر لازم را دستگاه‌های اجرایی برای جذب سرمایه گذاری‌های بزرگ در مازندران فراهم کنند تا بتوانیم از مواهب طبیعی که در اختیار داریم برای رفع برخی گره‌های موجود کشوری به خصوص اشتغال بهره برداری کنیم.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: ما باید بسترهای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری را در استان شناسایی کنیم و این فرصت‌ها را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.
حسین زادگان توسعه یافتگی را بهره برداری مناسب با رعایت ضوابط زیست محیطی دانست و تاکید کرد: با این رویکرد باید موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری را برداریم تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود برای توسعه همه جانبه مازندران استفاده کنیم.
وی با اشاره به وجود تالاب میانکاله به عنوان یکی از شش ذخیرگاه زیست کره جهان در این استان و ۸۰۰ آببندان وچشم اندازهای دیگر طبیعی، اظهار داشت: باید از این مواهب طبیعی موجود در استان برای ایجاد فرصت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری بهره برداری شود.
استاندار مازندران گفت: بهره گیری از این ظرفیت‌ها نیازمند رویکرد مثبت برای سرمایه گذاری با رعایت ضوابط قانونی و زیست محیطی است و نباید به بهانه رعایت قوانین و ضوابط در برابر سرمایه گذاری موانع ایجاد شود.

سنگ اندازی ممنوع
حسین زادگان توضیح داد: اگر ما در مازندران با وجود ظرفیت‌های مناسب طبیعی و گردشگری نتوانیم این سرمایه‌ها را جذب کنیم، قطعاً سرمایه گذاران به استان‌های دیگر کوچ خواهند کرد و دست ما با وجود داشتن ظرفیت‌های مناسب سرمایه گذاری گردشگری از این سرمایه‌ها خالی خواهد ماند.
رئیس شورای گردشگری مازندران از آنچه که سنگ اندازی سر راه سرمایه گذاری در استان نامید، انتقاد کرد و گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی در این حوزه مقصرند و باید در رویکردهای قدیمی خود در حوزه سرمایه گذاری تجدید نظر کنند.

حسین زادگان گفت: اینکه گفته می‌شود بهره گیری از فرصت‌های سرمایه گذاری در استان باید با رعایت ضوابط و قوانین باشد موضوع پیچیده و قابل تفسیری نیست که به بهانه آن بتوان برای سرمایه گذاری موانع ایجاد کرد.

وی با اشاره به تقاضا برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی با ایجاد اسکله، افزود: برای شناسایی این فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی مشاور جذب شد و طرح اسکله دریایی با رویکرد جذب مسافر و گردشگر انتخاب شد.

استاندار مازندران تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با بررسی میدانی این فرصت‌ها را با ضوایط و قوانین تطبیق دهند تا بتوانیم در صورت تقاضا آن را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.
شناسایی ۱۳۶ نقطه دریای خزر برای ساخت اسکله گردشگری
مشاور گردشگری استاندار مازندران هم در این نشست گفت: در شرایط فعلی از دریای خزر صرفاً برای شنا و طرح سالمسازی استفاده می‌شود و سرمایه گذاری در این حوزه‌ها نیز ناچیز است.
روح الله اسحاقی افزود: برای رونق گردشگری دریایی در ساحل خزر ۱۳۶ نقطه مناسب سرمایه گذاری شناسایی شد که در صورت تحقق می‌تواند برای حدود هفت هزار نفر ایجاد اشتغال کند.
وی گفت: در مجموع برای ساخت این اسکله‌ها حدود دو هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری مورد نیاز است که سرمایه گذار نیز برای این بخش وجود دارد.
اسحاقی مهمترین مانع در گردشگری دریایی را مخالفت برخی دستگاه‌های اجرایی دانست و اظهار داشت: باید رویکرد سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دریایی در ادارات و دستگاه‌های دولتی نیز نهادینه شود تا بتوانیم از ساحل خزر استفاده بهنیه شود.