ونگ وا: نکا سالانه بالغ بر هزار تن تمشک چیده می شود که هم منبع درآمدی خوبی برای شهروندان نکای محسوب می شود به همین منظور برآن شدیم این نعمت خدادادی را به عنوان نماد گردشگری شهر معرفی نموده و آن را به ثبت ملی برسانیم . مقدمات ثبت آن فراهم شد و به زودی تامین اجتماعی به عنوان نماد گردشگری شهر نکا معرفی می گردد. به همین منظور تصمیم بر آن شد که هر ساله به هنگام فصل چیدن آن جشنواره‌ای از دستاوردهای بومی و محلی همراه با اجرای موسیقی بومی محلی ، نمایش بازی های بومی و محلی برگزار گردد ؛ سال گذشته این مهم را با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شهر برگزار نمودیم . امسال نیز برآنیم جشنواره را طی روزهای ۲۹ خرداد لغایت ۲ تیر در شهرک شهید عباسپور همراه با جشن شبانه برای اهالی شهر و استان و با حضور همه مسئولین و بزرگان شهر و استان و مسئولین استانی و کشوری برگزار نماییم .

ضمن تقدیر از همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان فرمانداری ، جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی ،سازمان ورزش و جوانان ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، گردشگری و میراث فرهنگی،شهرداری و شورای اسلامی شهر، اصناف ، سپاه پاسداران و بخشداری‌ها ، نیروی انتظامی ، نیروگاه شهید سلیمی ، دادگستری و دادستانی که در قالب ستاد برگزاری جشنواره فعالیت می نمایند از همه اهالی شهر و استان به ویژه مسافرین عزیز دعوت به عمل آورد تا از این نمایشگاه و جشنواره دیدن فرمایند و از محصولات متنوع این نعمت الهی شامل : تمشک ،مربای تمشک ، بستنی تمشک ، شربت تمشک و سایر فرآورده‌های آن استفاده نمایند .

تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان رونق تولید ، ایجاد درآمد پایدار برای شهر ، هدفمند نمودن فرآورده های تمشک ، ایجاد و احداث صنایع تبدیلی برای تمشک، توانمند سازی و ارائه توانمندی‌های بومی و محلی در قالب موسیقی ، هنر ، ورزش ، صنایع دستی ، ایجاد محیط پرنشاط و شاد برای شهروندان و….مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره می باشد.

افتتاحیه عصر روز ۲۹ خرداد با حضور استاندار محترم و مسئولین و مدیران استان و شهرستان خواهد بود.

نکا یکی از شهرهای خوب استان مازندران است که دارای ظرفیت‌های فراوان و قابل توجهی در حوزه های نیروی انسانی و نیز منابع طبیعی است که باید مورد توجه قرار گیرد. این شهر در صورت توجه مدیریت ارشد استان می‌تواند از شهرهای خوب زیبا و پر درآمد استان محسوب آید و نقش مهمی در توسعه استان داشته باشد.

سید مهدی احمدی شهردار نکا