پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا تا چند ماه آینده اجرایی می شود

 سفیر ایران در اسپانیا که به نمایندگی از وزارت امور خارجه در هیجدهمین اجلاسیه روسای اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر در بابلسر شرکت کرده است، گفت: بر اساس پیگیری وزارت امور خارجه مصوبه پیوستن جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اوراسیا حداقل در چند ماه آینده در مجلس شورای اسلامی تصویب و با ابلاغ به دولت اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگارایرنا، حسن قشقاوی روز دوشنبه در جمع شرکت کنندگان اجلاسیه افزود: با اجرایی شدن قانون پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا در مرحله اول تعرفه ۸۰۰ قلم کالاهای صادراتی ایران به کشورهای عضو این اتحادیه کاهش خواهد یافت و این موفقیت خوبی برای صادرات کالاهای غیر نفتی ایران به اتحادیه است.
وی گف: در اواخر ماه جاری نیز کمیسیون مشترک ایران و روسیه با شرکت حدود ۳۰۰ شرکت دولتی و خصوصی روسی در ایران برگزار می‌شود و این نشست می‌تواند کارگشای خوبی برای توسعه تجارت دو جانبه باشد.
قشقاوی برگزاری کارگروه استانی این کمیسیون را زیر نظر وزارت کشور با حضور معاونان استانداری‌های سراسر کشور از دیگر مزیت‌های این نشست برشمرد و توضیح داد: استان‌ها می‌توانند در این نشست ظرفیت‌های دو جانبه خود را برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی ارایه کنند.
معاون سابق وزیر امور خارجه برگزاری هیجدهمین نشست روسای اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر در بابلسر را گامی موثر در راستای گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی بین کشورهای عضو برشمرد و توصیه کرد تا روابط تجاری و اقتصادی کشورهای عضو این اجلاسیه با توجه به ظرفیت ها و زیرساخت های فراوان موجود بیش از گذشته گسترش یابد.

وی از بنادر آستاراخان، آفتاب، باکو و ترکمن باشی به عنوان مهم ترین زیرساخت های ایجاد شده برای گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین کشورهای حاشیه دریای خزر یاد کرد و خواهان بهره گیری از این زیرساخت ها برای گسترش روابط تجاری و بازرگانی شد.

سفیر ایران در اسپانیا با اشاره به شرکت هیات تجاری این کشور در هیجدهمین اجلاسیه روسای اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر، از آمادگی حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی اسپانیا در ایران به خصوص استان مازندران خبر داد.
هیجدهمین اجلاسیه روسای اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر صبح امروز با شرکت بیش از یکصد مهمان خارجی از کشورهای مختلف در بابلسر مازندران کار خود را آغاز کرد.
همزمان با این اجلاسیه عصر امروز نخستین نمایشگاه توانمندی اقتصادی و صادراتی مازندران نیز در ساری گشایش خواهد یافت.