دستورات ویژه وزیر راه و شهرسازی در خصوص ۷ پروژه استان

استاندار مازندران در دیدار با وزیر راه و شهرسازی در تهران موفق شد دستور ویژه محمد اسلامی را برای تکمیل تعدادی از طرح های نیمه تمام استان به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در این دیدار جذب اعتبار پروژه های مرزن آباد_دزدبن، تعریض و ایمن سازی جاده گهربان میاندرود، محور کناره بابلسر_بهنمیر، تعریض محور مرزن آباد_کلاردشت_عباس آباد، چهاربانده محور سوادکوه، راه دسترسی فرودگاه ساری در راستای نصب سامانه کمک ناوبری و تکمیل چهار خطه کردن محور ساری _تاکام و چند طرح پیشنهادی با وزیر راه و شهرسازی رایزنی کرد.
وی در خصوص پروژه واریانت راه دسترسی به فرودگاه ساری در راستای نصب سامانه کمک ناوبری آی ال اس گفت: جهت تکمیل این پروژه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تنها ۱۵ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی قابل تامین است.
حسین زادگان با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی نگاه مساعدی به پروژه های استان دارد، افزود: ایشان دستورات لازم را جهت تخصیص مابقی بودجه مورد نیاز این پروژه جهت ارتقای فرودگاه ساری صادر کرد تا این پروژه هر چه زودتر خاتمه یابد.
استاندار مازندران به فرسایشی شدن پروژه چهارخطه کردن محور ساری_تاکام نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه در دو بخش ۱۳ و هشت کیلومتر توسط دو پیمانکار در حال اجرا می باشد که به دلیل عدم تخصیص منابع مورد نیاز بعد از سالها هنوز به پایان نرسیده است.
وی افزود: وضعیت فعلی پروژه باعث افزایش تصادفات و معضلات اجتماعی شده و وزیر راه و شهرسازی نیز جهت تامین بودجه ۱۵۰۰ میلیارد ریالی این پروژه دستورات ویژه ای صادر کرده است تا هر چه زودتر شاهد بهره برداری از این طرح ملی باشیم.

** پروژه هایی جهت رفع گره های ترافیکی

استاندار مازندران به تسریع در تکمیل ۲.۵ کیلومتر از ۱۵ کیلومتر محدوده مرزن آباد به دزدبن و تعیین پیمانکار ۱۲.۵ کیلومتر باقی مانده با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال را اشاره کرد و اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی نسبت به تکمیل این پروژه و طرح تعریض محور مرزن آباد_کلاردشت_عباس آباد جهت رفع مشکلات ترافیکی منطقه بخصوص در ایام تعطیلات حساسیت ویژه ای دارند و دستورات خوبی با مشخص نمودن محل اعتبار صادر کردند.
تعریض ۱۰ کیلومتر باقی محور گهربان میاندرود نیز یکی از درخواست های استاندار مازندران از وزیر راه و شهرسازی بود تا ضمن برطرف شدن تردد مردم منطقه، یکی از زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و صنایع بزرگ منطقه تکمیل و تامین شود.
استاندار مازندران به درخواست اعتبار ۸۰ میلیارد ریال از منابع ملی جهت عملیات تعریض و چهارخطه شدن باقی ماندن محور بابلسر _بهنمیر اشاره کرد و اظهار داشت: از سال ۸۱ تاکنون برای این پروژه ۵۵ میلیارد ریال هزینه شده اما اجرای این پروژه نیز طولانی شده و نارضایتی مردم را فراهم آورده است، بنا شده که تکمیل این پروژه توسط پیمانکار وزارت دفاع اجرایی شود.
حسین زادگان به تاکید وزیر راه و شهرسازی نسبت به تکمیل پروژه چهار بانده محور سوادکوه اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰ سال از اجرای این پروژه می گذرد و پس از سیل های اخیر نیز وضعیت در برخی نقاط این محور آسیب پذیرتر شده است که امیدواریم با دستور مناسبی وزیر راه دادند، شاهد اتمام این پروژه مهم باشیم.