جزئیات حادثه قتل امام جمعه کازرون

ایرناپلاس-  یکی از اعضای حزب مؤتلفه اسلامی می‎گوید ضارب امام جمعه کازرون دو روز قبل، با لباس تعزیه و سوار بر اسب، جامعه روحانیت را تهدید کرده و گفته بوده است که گردن روحانیت را خواهد زد.

محمدمهدی اسلامی، عضو حزب مؤتلفه اسلامی درباره جزئیات حادثه قتل امام جمعه کازرون به ایرناپلاس می‌گوید: فرد ضارب، چند روز قبل به بهانه گرفتن افطاری به دفتر شهید خرسند مراجعه داشت. ایشان هم دستور مساعدت داده بودند و وقتی ایشان شب بیست و سوم از مراسم احیا برمی‌گشتند، فرد ضارب حاضر می‌شود. ممکن است تلقی شده باشد که مجدداً به دلایل قبلی مراجعه کرده‎ البته برخی هم می‌گویند با بهانه گرفتن عکس یادگاری ایشان را صدا زدند.

اسلامی ادامه می‌دهد: ضارب، شهید خرسند را صدا می‌زند و تقاضای پیاده شدن ایشان از ماشین را می‌کند و به‌محض رویارویی با ایشان، ضربه چاقو را به قلب ایشان وارد می‌کند و ضربه حادثه به‌قدری بوده است که حاضران می‌گویند ایشان در همان لحظه به شهادت رسیده‌اند.

او اضافه می‌کند: او بعد از ضربه چاقو به ایشان، فریادهایی می‌زند و نام یکی دیگر از روحانیون کازرون را می‌آورد و می‌گوید نفر بعدی است که او به قتل خواهد رساند.

این عضو حزب مؤتلفه اسلامی بیان می‌کند که فرد یاد شده دو روز قبل در بیست و یکم رمضان با لباس تعزیه، سوار بر اسب به تهدید جامعه روحانیت پرداخته و گفته بوده که گردن روحانیت را خواهد زد. همین سابقه قبلی باعث شد به‌سرعت شناسایی شود و الحمدلله او را با همان لباس مبدل دستگیر کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین تصریح می‌کند: شهید خرسند در این ۱۲ سال که امامت جمعه کازرون را بر عهده داشتند، عملکردی نسبتاً موفق در ارتباط با مردم و مطالبات مردمی داشت. در واقع پایگاه مردمی قوی‌ای داشت و به‌عنوان مثال سال گذشته که غائله‌ای در کازرون بر پا شد، حضور حجت‌الاسلام خرسند در میدان شهدای کازرون برای بسیاری تعجب‌آور بود. زیرا می‌گفتند ایشان در مقام امامت جمعه با مردمی که به برخی مسائل اعتراض داشتند، همراهی کرد و جلوی تبدیل شدن اعتراضات به یک فاجعه را گرفت و به مدیریت و رفع بحران کمک کرد.

او در ادامه اضافه می‌کند: بنابراین ترور ایشان توسط یک فرد قطعاً باید محل دقت مضاعف باشد، زیرا ایشان به‌عنوان رئیس حوزه علمیه و امام جمعه، شخصیتی بودند که نقش پدری را برای مردم کازرون ایفا می‌کردند.

اسلامی درباره دلیل این قتل می‌گوید: تروریست‌هایی که از سمت آمریکا حمایت می‌شوند، خط جدیدی را در پیش گرفته اند؛ به‌ویژه سازمان منافقین، برای این‌که دوباره در مجامع بین‌المللی برچسب تروریست بودن را دریافت نکنند و مشکلات گذشته تکرار نشود، سعی می‌کنند بر فضاسازی‌های خاص رسانه‌ای سوار شوند تا در این بزنگاه‌ها یک موج سازی کاذب را علیه جریانی راه بیندازند که در سیل اخیر، تعاملات خوبی با مردم داشتند.

این عضو حزب مؤتلفه معتقد است که ممکن است برخی از این افراد با این گروه‌ها ارتباط تشکیلاتی مستقیم یا کامل داشته باشند و از طریق ارتباطات مجازی نسبت به این رفتارها ترغیب شده باشند، اما هدفگذاری این جریان، ایجاد نوعی تنش و بحران در کشور است.