رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور بر ضرورت استفاده از ظرفیت گردشگری دریای خزر در استان های شمالی بویژه استان مازندران تاکید کرد و گفت : باید از ظرفیت دریای خزر برای گسترش گردشگری استفاده شود.

  علی‌اصغر مونسان روز یکشنبه در جریان بازدید از منطقه گردشگری عباس آباد بهشهر و پروژه های گردشگری شرق مازندران در جمع خبرنگاران افزود : برای گسترش گردشگری باید ظرفیت گردشگری آبی را فعال کنیم و در این زمینه نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستم.
وی تاکید کرد : باید سرمایه گذاران برای اجرای پروژه های دریایی و جاذب گردشگر ورئد کنند و وام های مناسب گردشگری هم برای این حوزه اختصاص خواهد یافت.
معاون رییس جمهوری به ظرفیت بالای گردشگری در مازندران به عنوان یکی از ویژگی های مهم اقتصادی این استان در مقایسه با سایر مناطق کشور از جمله استان های شمالی یاد کرد و گفت : با توجه به گردشگر پذیر بودن استان مازندران باید برای این استان پروژه های جاذب گردشگری برای مازندران تعریف شود.
وی توضیح داد : در مازندران علاوه بر توسعه گردشگری باید برای رشد هتل در درجه های بالا تلاش شود و افراد به این امر تشویق شوند و پروژه های جاذب گردشگری برای افزایش گردشگری طراحی و اجرا شود.
مونسان گفت : پروژه های جاذب گردشگری معمولا تفریحی و سرگرم کننده برای گردشگران هستند و با توجه به سواحل خزر در مازندران می توان از این ظرفیت بدرستی بهره گرفت .
** گردشگری گروهی به جای انفرادی
رئیس سازمان میراث فرهنگی به وجود آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری فرهنگی و طبیعی ناشناخته در مازندران اشاره کرد و افزود : عباس آباد صاحب پایگاه جهانی است که بودجه اختصاصی دارد و با توجه به دارا بودن محیطی زیبا و طبیعی، باید برای رفع برخی کمبودها تلاش و برای احیای پل چوبی بودجه تامین خواهد شد تا بیشتر احیا شود.
مونسان گفت : باید برنامه داشته باشیم تا شرق مازندران همچون غرب گردشگر داشته و جریان گردشگری رونق گیرد با توجه به طبیعت زیبا و پایگاه تاریخی که در دست برنامه ریزی است تا جریان گردشگری مازندران به سمت شرق استان سوق پیدا کند.
وی ادامه داد : استان مازندران در بخش گردشگری روستایی، می تواند قطب و سرآمد باشد که بوم گردی در دستور کار جدی است که ایجاد اشتغال می کند و با کمترین سرمایه همه مردم می توانند مشارکت داشته و کسب در آمد شود.
معاون رئیس‌جمهوری با اعلام اینکه باید تلاش شود تا گردشگری گروهی در مازندران تقویت شود ، گفت : باید گردشگری مازندران از گردشگری انفرادی به گروهی تبدیل شود که در این صورت، اثرات توسعه ای آن برای مردم مازندران بیشتر خواهد شد.
رییس سازمان میراث فرهنگی کشور سفر دو روزه اش به مازندران را از دیروز شنبه آغاز کرد . مونسان ظهر شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه پس از ورود به مازندران از غرب استان از چند مرکز تولیدی صنایع دستی و قالیبافی در شهرستان کلاردشت بازدید کرد.
وی همچنین در ادامه سفر دو روزه اش هتل سه ستاره پرشیا نوشهر را افتتاح و از بازارچه صنایع دستی هتل ۵ ستاره الماس قو خاورمیانه شهرستان عباس آباد ، چند پروژه در دست ساخت در شهرستان محمود آباد و مسجد جامع در حال مرمت ساری بازدید کرد.
مونسان امروز هم قرار است علاوه بر شرکت در نشست مشترکی با حضور نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی ، دیدار با استاندار مازندران و بررسی آخرین وضعیت مرمت مسجد جامع ساری در مراسم جشن تجلیل از نوروزبانان استان شرکت کند.
افتتاح رستوران در بهشهر، بازدید از پایگاه جهانی باغ تاریخی عباس آباد و افتتاح همزمان ۲۵ اقامتگاه بوم‌گردی در شیرگاه هم از دیگر برنامه‌های روز دوم سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان مازندران است.
در این سفر دو روزه شماری از معاونان و مدیران سازمان میراث فرهنگی و نیز مسئولان استانی را همراهی می کنند./ ایرنا