معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران شرایط ثبت نام داوطلبان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، حسین حسن نژاد گفت که به استناد ماده ۴۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اشخاصی که تمایل دارند تا به عنوان داوطلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند از تاریخ دهم آذرماه امسال به مدت هفت روز تا شانزدهم آذرماه فرصت دارند تا با مراجعه به فرمانداری ها ، بخشداری مرکز حوزه انتخابیه و وزارت کشور ثبت نام کنند.
وی اضافه کرد: همچنین داوطلبین واجدالشرایط خارج از کشور با مراجعه به سفارتخانه یا کنسولگری یا نمایندگی سیاسی مربوطه اقدام به ثبت نام نمایند. ‎
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران زمان برگزاری انتخابات را دوم اسفند ماه امسال اعلام کرد و ادامه داد: به استناد ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مدیرانی که برای داوطلب شدن در حوزه های انتخابیه باید استعفاء دهند از تاریخ دهم خرداد ماه به مدت هفت روز تا شانزدهم خرداد باید از سمت خود استعفاء نمایند و در آن پست شاغل نباشند.
حسن نژاد تاکیـد کرد: داوطلبان مشمول استعفاء موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی باید به هنگام ثبت نام؛ گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال خود در پست، مقام و مشاغل تعریف شده را به مراکز ثبت نام ارائه نمایند.
وی گفت: بر این اساس قبول استعفــاء بعــد از مدت تعییــن شده جهت ثبت نام و اعلام داوطلبی مورد پذیرش مراکز ثبت نام نمی باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران خاطر نشان کرد: اعضاء هیات های اجرایی و ناظرین شورای نگهبان در حوزه تحت مسئولیت خود از داوطلب شدن محرومند، همچنین به موجب تبصره یک ماده ۲۹ قانون انتخابات مزبور کلیه مقامات دارای عناوین همتراز با عناوین تعریف شده در بندهای ‘الف’ و ‘ب’ مشمول ماده ۲۹ می باشند.
وی در ادامه تصریح کرد: تشخیص هم ترازی با سـازمــان امور اداری و استخـدامــی کشـور است.
حسن نژاد یادآور شد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۲۹ قانون فوق، کسانی که طبق قوانین استخدامی و یا تعهد خدمت استعفای آنان منوط به پذیرش آن از سوی مسئولین مربوطه باشد، قبول استعفاء؛ شرط در ثبت نام است و استعفای پرسنل نیروهای مسلح نیز منوط به قبول فرماندهی معظم کل قوا می باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت : مردم فهیم و آگاه ما در این مرحله از انتخابات با حضور و مشارکت حداکثری حماسه بزرگ سیاسی دیگر را در گام دوم انقلاب خلق خواهند کرد و تمام تلاش دست اندرکاران انتخابات، برگــزاری انتخابات قـانونمند، سالم و با رعایت کامل حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان است.
مازندران با سه میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت در ۲۲شهرستان دارای ۱۲کرسی در مجلس شورای اسلامی است.