دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش:

دیبر جشنواره بین المللی فیلم وارش گفت: جشنواره وارش سرمایه فرهنگی مازندران است و باید در حفظ این سرمایه فرهنگی تلاش کنیم.

به گزارش ونگ، مهدی قربان پور در نشست خبری نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش در بابل با اشاره به اینکه ۱۶۰۰ فیلم در عرصه ملی و ۱۷۰۰ فیلم در بخش بین‌الملل در پرتال جشنواره ثبت شده است. اظهار کرد: در وارش هشتم ۱۱۰۰ عنوان فیلم به جشنواره ارسال شده بود.

وی با بیان اینکه امسال هشت گالری به شکل همزمان با برگزاری جشنواره افتتاح شد و این ضلع فرهنگی، وجه تمایز جشنواره نهم است. تصریح کرد: یکی از سالن‌های مجتمع فرهنگی سینمایی وارش، به نام استاد «داوود رشیدی» نهم اردیبهشت افتتاح می‌شود و قرار است نشان داوود رشیدی توسط خانواده‌اش در جشنواره وارش به یکی از هنرمندان استان اختصاص یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه یک ظرفیت به سینمای مردمی جشنواره اضافه خواهد شد و سینما آزادی بابل پذیرای اکران‌های مردمی است. خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره در سه شهر بابل، ساری و رامسر هم از وجه تمایز جشنواره نهم است.

جشنواره وارش احیا شد

قربان پور این جشنواره را جز اولین‌ها و عاملی برای استعداد سازی برشمرد و افزود: کارگردان فیلم سرخپوست، نخستین جایزه خود را از جشنواره وارش دریافت کرده است.

دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش مشکل مازندران را سهم‌خواهی دانست و گفت: تصور انجمن‌های صنفی، آموزشی و مجموعه‌ای که فیلم را به نمایش در می آورند این است که تصور می‌کنند باید جشنواره برگزار کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره متوقف شده بود و قرار نبود دیگر برگزار شود تصریح کرد: جشنواره وارش توسط مدیرکل ارشاد، احیا شد.

قربان پور با بیان اینکه با تردید برای برگزاری جشنواره آمدم. اظهار کرد: تنها چیزی که به ما آرامش می دهد اقداماتی است که در طول ۶ ماه اخیر برای برگزاری جشنواره انجام دادیم.

امسال جشنواره را به سمت مردمی شدن هدایت کردیم

وی وارش را سرمایه فرهنگی مازندران بر شمرد و افزود: و نمی‌دانم چرا در مازندران خودزنی می‌کنیم و سرمایه فرهنگی را از بین می‌بریم.

دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش تصریح کرد: امسال جشنواره را به سمت مردمی شدن هدایت کردیم زیرا تصور آینده از جشنواره را مردم تعیین می‌کنند.

وی از کانال های غیر رسمی گلایه ای کرد و گفت: بعضی از این کانال‌ها وارد زندگی شخصی هنرمندان شده اند و این سمی مهلک است و این مساله باید پایان یابد.

قربان پور از توقف این جشنواره طی چهار سال گذشته خبر داد و افزود: این جشنواره نسل جدیدی به ظرفیت فرهنگی مازندران اضافه کرده است.

زیرساخت لازم برای برگزاری جشنواره نداشتیم

دبیر نهمین جشنواره بین المللی وارش با اشاره به اینکه زیرساخت لازمه مهم برای برگزاری هر جشنواره است تصریح کرد: در آغاز به کار و مقدمات این جشنواره با ویرانه‌ای مواجه شدیم.

جشنواره به صورت مردمی برگزار شود

وی از توسعه این جشنواره در سال جدید خبر داد و افزود: جشنواره وارش در سه شهر ساری، بابل و رامسر برگزار خواهد شد.

قربان پور اظهار کرد: باعث افتخار خواهد بود که در سراسر مازندران، میزبان مخاطبان جشنواره هستیم و سعی کردیم فضای جدیدی برای مازندران فراهم کنیم.

ارسال ۳۳۰۰ عنوان فیلم به دبیرخانه جشنواره وارش

دبیر جشنواره وارش تصریح کرد: باور قلبی ما این است که جشنواره به شکل مردمی برگزار شود.

وی با بیان اینکه باید برای اجرای جشنواره به زیرساخت های مناسب توجه ویژه داشته باشیم اظهار کرد: ابتدا تاریخ فرهنگی جشنواره را احیا کردیم و سپس به سمت برگزاری جشنواره رفتیم.

قربان پور خاطر نشان کرد: جشنواره وارش توانست یک نسل جدید را تربیت کرده و به ظرفیت فرهنگی مازندران اضافه کند.

دبیر نهمین جشنواره بین المللی جشنواره وارش در پایان گفت: ۳۳۰۰ عنوان فیلم به دبیرخانه جشنواره وارش ارسال شد.

مدیرکل ارشاد مازندران در نشست خبری جشنواره وارش:

وارش از برنامه های موفق مازندران محسوب می شود

مدیرکل ارشاد مازندران در نشست خبری نهمین جشنواره بین المللی وارش با بیان اینکه اردیبهشت امسال از لحاظ برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری از جمله جشنواره وارش متفاوت شده است. اظهار کرد: وارش از برنامه‌های موفق مازندران محسوب می شود که زبانزد همگان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خواستار کمک تمامی علاقه مندان و هنرمندان برای برگزاری هر چه بهتر نهمین دوره جشنواره فیلم وارش شد و افزود: همه باید کمک کنند تا این جشنواره برای دوره های بعد نیز بماند.

هنر زبان مشترک ما با دنیا است

رییس شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش با اشاره به اینکه جشنواره وارش نه فقط برای بابل و مازندران، بلکه برای منطقه شمال کشور نیز سودمند است تصریح کرد: از هر کسی درباره وارش جویا شدم از موفقیت وارش سخن گفتند. تا قبل از سال جدید هیچ وجهی به جشنواره وارش اختصاص ندادیم اما تیم برگزاری جشنواره کار را پیش می برد و این برای ما‌ مایه مباهات بود.

شالویی با بیان اینکه هنر زبان مشترک ما با دنیا است و دیپلماسی فرهنگی یعنی همین؛ اظهار کرد: باید بابل، مازندران و ظرفیت‌های فرهنگی به دنیا شناسانده شوند.

وی گفت: امیدواریم برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری ارشاد را در مناطق آسیب دیده اجرا کنیم تا همراه با بازسازی این مناطق، شاهد شادی مردم منطقه و فروزندگی برنامه‌های فرهنگی باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران در پایان خاطر نشان کرد: این جشنواره تنها یک رویداد فرهنگی نیست بلکه به مبادلات اقتصادی و تجاری نیز منجر خواهد شد خاطر نشان کرد: مازندران مانند برخی از استان‌ها در ابتدای سال درگیر مساله سیل بود و عده‌ای از مردم دچار سختی شدند و امیدواریم هرچه زودتر مشکلات سیل زدگان رفع شود.