بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران برای هفته جاری تا پایان اردیبهشت آسمانی آرام همراه با بارندگی های بهاری در برخی روزها در استان شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران برای هفته های پیش رو تا پایان اردیبهشت آسمانی صاف تا همراه با بارندگی کوتاه مدت در برخی روزها و همچنین روند آرام افزایش دما پیش بینی کرده است.
این درحالی است که هواشناسی کشور تا پایان اردیبهشت برای برخی از مناطق کشور بازگشت باران های شدید را پیش بینی کرده است.
رئیس اداره پیش بینی و پیش آگاهی جوی هواشناسی مازندران روز شنبه به خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه پیش بینی فصلی و ماهانه نمی تواند دقیق باشد گفت: در نقشه پیش بینی های فصلی استان برای اردیبهشت ماه سامانه جدی و خطرناکی دیده نمی شود.
علی اصغر بسطامی با اشاره به اینکه آسمان مازندران جوی آرام تا نیمه ارام برای ماه جاری تجربه می کند افزود: نا آرامی ها جوی نیز به صورت بارش های مقطعی و کم فشار پیش بینی می شود.
وی گفت: برای هفته جاری آسمانی آفتابی همراه با روند تریجی دمای هوا پیش بینی می شود و روزهای پنجشنبه و جمعه دما به گرم ترین میزان در دومین هفته اردیبهشت خواهد رسید.
رئیس پیش بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه دمای هوا استان امروز به ۲۲ درجه خواهد رسید، گفت: تا پایان هفته دما در استان در مناطق جلگه ای در محدوده ۲۵ درجه می باشد.
بسطامی همچنین اعلام کرد: هفته سوم اردیبهشت نیز با وجود اینکه جوی ارام در استان پیش بینی می شود، اما اواسط هفته سامانه بارشی کوتاه مدت وارد استان می شود و مردم شاهد بارندگی همراه با کاهش نامحسوس دما خواهند بود.
وی آسمان استان را برای هفته پایانی اردیبهشت نیز ارام پیش بینی کرد و گفت: البته شرایط جوی دائما در حال تغییر است و باید به پیش بینی های کوتاه مدت و چند روزه تکیه کرد.
رئیس پیش بینی هواشناسی مازندران با تاکید بر اینکه برای فصل بهار دیگر شرایط جوی همانند بارشهای سیلابی نوروزی در استان پیش بینی نمی شود، اظهار داشت: استان مازندران از این هفته وارد فصل بهار می شود و آسمانی بهاری برای استان خواهیم داشت.
باران های شدید که از روزهای واپسین سال ۹۷ دراستان باریدن گرفت و تا اواخر تعطیلات نوروزی مهمان مازندران بود، چندین نوبت منجر به ایجاد سیلاب شد که در مجموع بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال به استان خسارت وارد کرد.
این سیلاب که بیشتر در مناطق مرکزی و شرقی استان متمرکز بود، به بیش از هفت هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرد و حدود ۶۰۰ خانه را نیز به طور کامل ویران ساخت.