سعداله وطن خواه درباره عدم برقراری پروازهای مشهد، اصفهان اهواز و شیراز از فرودگاه رامسر به موانع پروازی اشاره کرد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردند دارای ناوگان ضعیف بوده و امکان پرواز هوایی بالای یک ساعت از فرودگاه رامسر وجود ندارد.

وی افزود: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی و مکاتبات با شرکت هواپیمایی ایران ایر هنوز در این زمینه هنوز پاسخ مناسبی دریافت نشده است.

وی درباره مشکل پروازی فرودگاه رامسر تصریح کرد: مشکل پروازی در فرودگاه رامسر به علت موانع پروازی شامل مجتمع فدک و ۸۰ ساختمان باغ ملی بوده که باید برطرف شود تا بتوانیم از باند جدید بهره برداری کنیم.

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به اینکه در پروازهای بزرگ شرایط عملیاتی پروازی بهتر بوده ولی در پروازهای کوچک ریسک عملیاتی بالا بوده گفت: در کمترین مواقعی امکان دارد به علت محدودیت دید امکان نشست و برخاست هواپیما وجود نداشته باشد ولی در پروازهای متوسط پیکر محدودیت کمتری وجود دارد که مستلزم ایجاد زیر ساخت در باند فرودگاه بوده که با رفع موانع پروازی میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه موانع پروازی باند جدید فرودگاه رامسر مجتمع فدک و ۸۰ واحد مسکونی در باغ ملی بوده افزود: رفع موانع پروازی در مجتمع فدک نیازمند اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی بوده که با درآمد ماهیانه ۳۰۰ میلیون تومانی ما امکان پرداخت میسر نبوده و نیازمند اعتبارات استانی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از باند جدید فرودگاه رامسر پروازهای شیراز، اصفهان و مشهد در فرودگاه رامسر توسط هواپیماهای فوکر و بزرگ‌تر برقرار خواهد شد.

وطن خواه با تاکید بر اینکه زیر ساخت فرودگاهی در فرودگاه رامسر آماده بوده تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی ایرانایر و آسمان باید با هواپیماهای ای تی آر پروازها را برقرار کنند و پاسخگو باشند چرا پروازها را لغو کرده‌اند.

وی علت لغو پروازهای مشهد اصفهان اهواز و.. در فرودگاه رامسر را محدودیت کریدور پروازی، کمبود هواپیما و عدم پرواز توسط خلبان به علت فاصله زیاد عنوان کرد و افزود: برقراری پرواز در فرودگاه رامسر از نظر عملیاتی دارای شرایط بهتری نسبت به قبل بوده و شرکت‌های هواپیمایی باید پاسخگوی عدم برقراری پرواز از این فرودگاه باشند.

وطن خواه تصریح کرد: در فرودگاه رامسر طرح جامع مطالعاتی انجام شد و با توجه به کوچک بودن ترمینال مسافری در فرودگاه رامسر طرح مطالعات ترمینال جدید مسافری آغاز شده و بزودی ترمینال جدید در این فرودگاه ساخته می‌شود./مهر