مدیر باغبانی جهادکشاورزی مازندران از افزایش ۳ برابری صادرات محصولات باغی مازندران در سال ۹۷نسبت به سال ماقبلش خبر داد و گفت : پارسال ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات باغی از استان صادر شد.

هادی ایزدی امیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش این میزان صادرات باغی از استان مازندران ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.
وی ادامه داد: محصولات صادراتی مازندران ۵۵ درصد مرکبات و ۴۵ درصد کیوی بود که به کشورهای عراق، افغانستان و جمهوری های آسیای مرکزی صادر شده است.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران به سطح ۱۵۰ هزار هکتاری باغهای استان اشاره کرد و افزود: از این مقدار ۱۱۵ هزار هکتار سطح باغ مرکبات، ۱۵ هزار هکتار سطح باغ های هلو و شلیل، ۶ هزار هکتار باغ کیوی و ۱۴ هزار هکتار دیگر نیز سایر ارقام باغی است.
وی با اشاره به تولید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی در سال گذشته در مازندران گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات، ۳۰۰هزار تن هلو و شلیل، ۲۰۰ هزار تن کیوی و ۳۰۰ هزار تن نیز سایر محصولات باغی از باغ های استان بدست آمد.
ایزدی امیری ادامه داد: این درحالی است در سال ۹۶، سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول باغی در استان تولید شده بود.
وی با اشاره به قرار داشتن ۴۰ درصد باغهای مازندران در اراضی شیب دار افزود: بیش از ۷۰ درصد از این باغات دارای سیستم آبیاری تحت فشار هستند.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل اشتغال روستایی و عشایری برای توسعه گلخانه ها در این استان به ۱۴۰ بهره بردار در سال گذشته پرداخت شد.
در حال حاضر استان مازندران با تولید ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی سالانه حدود ۷ میلیون تن محصول کشاورزی تولید می کند.
این استان با برخورداری از تنها ۲ و نیم درصد از سطح زراعی کشور ، سالانه ۷ درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی کشاورزی کشور را در اختیار دارد.