روحانی: توهین به نیروهای مسلح توهین به ملت ایران است

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار ارزشمندی در پیروزی انقلاب اسلامی، حتی از روزهای قبل از پیروزی انقلاب و ۲۲ بهمن ۵۷ داشته است، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۰ سال گذشته همواره در کنار ولایت و مردم و برای پاسداری از تمامیت ارضی، استقلال کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران فداکاری کرده است.

به گزارش  خبرانلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت روز ارتش با تبریک سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به همه ملت ایران، نیروهای مسلح و فرماندهی معظم کل قوا، به ایستادگی و فداکاری ارتش در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: زمانی که دولت جائز زمان فرودگاه‌های کشور را در اوایل بهمن ۵۷ به روی پرواز انقلاب و بازگشت امام بزرگوار به ایران بست، هوانیروز اصفهان بود که اعلام کرد که با همه توان فرودگاه را باز نگه می‌دارد و از ورود پرواز انقلاب و بازگشت امام راحل استقبال می‌کند.

روحانی خاطر نشان کرد: همچنین پرسنل نیروی هوایی ارتش بود که زمانی که امام بزرگوار به ایران بازگشتند و مردم آماده گرفتن آخرین سنگرهای دشمن بودند به صراحت به پشتوانه انقلاب و امام ،در کنار مردم ایستادگی کرده و نقش ارزشمند خود را در پیروزی انقلاب ایفا نمودند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه از آغاز پیروزی انقلاب و نهضت اسلامی همواره ارتش مورد توجه ویژه امام بزرگوار قرار داشت، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال‌های ۴۲ و ۴۳ اگر به سخنرانی‌های امام راحل مراجعه شود، ملاحظه خواهیم کرد که امام(ره) برای عزت نیروهای مسلح کشور احترام خاصی قائل است و یکی از اهداف انقلاب را عزت نیروهای مسلح می‌داند.

روحانی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تعیین مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین، دومین مناسبتی که به دستور امام تعیین گردید روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ بود و امروز ۴۰ سال از آن روز می‌گذرد و ارتش در طول این مدت، در کنار استقلال و پاسداری از تمامیت ارضی کشور قرار داشته است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز هم در حادثه سیل در بسیاری از استان‌های کشورمان و جایی که مردم نیاز به کمک دارند در کنار مردم و با مردم است و مثل افراد عادی جامعه بدون اینکه شأنیت و مقام خاصی برای خود در نظر بگیرند، برای امداد، نجات، اسکان و کمک به مردم و بازگشایی راه‌ها و مدیریت امور سیلاب از همه امکان و توان خود استفاده کرده است.

روحانی گفت: در دوران جنگ تحمیلی نیز ارتش، سپاه، بسیج و سایر نیروهای مسلح در کنار مردم از کشور، استقلال و عزت ملت ایران به خوبی دفاع کردند و امروز هم روز ظهور و تبلور هماهنگی و یکپارچگی بین نیروهای مسلح و مردم است و پیوند برادری و اتحاد بین مردم و نیروهای مسلح در کشورمان مثال‌زدنی است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح جزو ملت ایران بوده و همه قدرت خود را از آن حمایت از ملت می‌دانند، گفت: ملت ایران هم استقلال خود را در کنار حضور نیروهای مسلح می‌داند.

روحانی در ادامه با قدردانی از فداکاری و ایستادگی نیروهای مسلح اظهارداشت: زمانی که نیروهای مسلح نیاز به حمایت مردم دارند همه مردم و نخبگان در کنار نیروهای مسلح قرار دارند.

رئیس جمهور در ادامه به اقدام زشت دولت فریبکار آمریکا علیه نیروهای فداکار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: در این اقدام زشت همگان دیدند که همه مردم یکپارچه کنار سپاه بودند و همواره در کنار سپاه خواهند بود همانطور که سپاه نیز همواره کنار مردم بوده و همیشه کنار مردم خواهد بود.

روحانی خاطر نشان کرد: اینکه دشمنان فکر می‌کنند سپاه پاسداران صرفاً بخشی از نیروهای مسلح ایران است، اشتباه می‌کنند. سپاه در سراسر کشور در همه صحنه‌های ملی و خدماتی حضور دارد و مردم سپاه را از خود و از آن خود می‌دانند.

رئیس جمهور تأکید کرد: توهین به سپاه پاسداران توهین به نیروهای مسلح و ملت بزرگ ایران است.