ونگ وا// فرماندار نکا گفت:  با توجه به حجم آب در خوزستان  وکنترل آن در کشور با کمترین میزان خسارات جانی و مالی را باید به رخ جهانیان بکشانیم.

جواد توحیدی مقدم در جلسه شورای اداری نکا همچنین به مدیریت سیلاب در شهرستان نکا اشاره کرد و افزود این سیل می توانست همانند سیل سال ۷۸ نکا خسارات جانی و مالی بیشتری برای شهر داشته باشد، اگر نبود سد سرشاخه گیر، اگر نبود دیواره ساحلی رودخانه، اگر نبود سد گلورد و مدیریت به موقع در شهرستان خسارت سیل در شهر نکا چند برابر سال ۷۸ می شد.

وی ضمن تشکر از همراهی همه مردم و مسئولین شهرستان در امداد رسانی به سیل زدگان بخصوص در سطح روستاها و مناطق هزارجریب در ایام نوروز از همه مسئولان دستگاه قضایی، امام جمعه، نماینده مجلس، شوراهای روستاها و دهیاران، و حضور استاندار و مدیران استانی و کشوری در سطح شهرستان ؛ رئیس مجلس، وزیر اقتصاد،رئیس ستاد مدیریت بحران، استاندار،دکتر شاعری و… بخاطر حضور رشان در شهرستان و پیگیری هایشان تشکر کرد. وی افزود البته رئیس جمهور محترم و معاون اول هم در استان حضور یافتند و مصوبات خوبی برای استان گرفته شد.

در این جلسه مهندس عبدی رئیس بنیاد مسکن شهرستان گزارشی از وضعیت خسارت دیدگان در روستاها و شهر بیان کرد و افزود در ۷۰ روستای شهرستان خسارت داشتیم و سیل ، رانش و برف به حدود ۶۳۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرد و اکنون برای ۴۶۴ واحد پرونده سازی و درحال پرداخت خسارت می باشیم. وی گفت تاکنون ۱/۴ میلیارد تومان  بلاعوض و ۲/۳ میلیارد تومان وام در شهرستان پرداخت شد. رئیس بنیاد مسکن نکا همچنین افزود سیل و رانش به ۲۷ روستای شهرستان نکا خسارات زیربنایی اعم از رانش جاده های داخل بافت و تخریب پل و.. وارد شده است.

دکتر طاهری امیری مدیر جهاد کشاورزی نکا حجم خسارات وارده به بخش کشاورزی ، باغی و دامی شهرستان را حدود ۱۰۱ میلیارد تومان عنوان کرد و از براورد خسارات و بازدید از سوی کارشناسان جهاد خبر داد و افزود در حال ثبت مشخصات هستیم. وی گفت قرار است بزودی ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به خسارت دیدگان بخش کشاورزی و دامی  و ۷۷ میلیارد تومان در غالب وام به خسارت دیدگان شهرستان نکا پرداخت شود.