عبدالجواد توحیدی مقدم ،فرماندار نکا با بیان این‌که پس از بحران سیلاب، اکنون بازسازی راه‌های مواصلاتی این شهرستان را مشغول هستیم، اظهار داشت: سیلاب اخیر بیشترین خسارت را در منطقه هزار جریب وارد کرده است.

وی برآورد خسارت اولیه را بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: جمع بندی کامل برآورد نیز از سوی دستگاه‌های ذیربط در حال جمع‌آوری است و به زودی به استانداری تحویل داده می‌شود.

توحیدی با بیان اینکه سیلاب به ۵۰۰ واحد مسکونی از ۱۰ تا درصد آسیب وارد کرده است، افزود: تاکنون در حوزه‌های بازسازی و معیشتی ۲۰۰ پرونده تشکیل شده است.

فرماندار نکا با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ درصد از خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی تسهیلات این شهرستان پرداخت شد، گفت: سیلاب به ۷۰ نقاط رانشی بزرگ و کوچک، ادوات باغبانی بخش خصوصی، تاسیسات برقی و آب منطقه‌ای خسارت وارد کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون همه راه‌های روستایی شهرستان باز شده و فقط روستای پلم از بخش هزارجریب مشغول به کار هستند. توحیدی برآورد خسارت‌ها را در دو مصوبه برف و سیل مطرح و بیان کرد: سیلاب حدود ۸۰ روستای نکا را درگیر کرده بود که ستاد مدیریت بحران پس از ورود اقدامات اسکان اضطراری را دستور کار قرار داد اگر چه خانواده‌ها در منازل اقوام و بستگان ساکن شدند.

توحیدی اضافه کرد: هم‌اکنون با وجود آماده‌باش کامل ستاد رسیدگی به بازسازی مناطق آسیب‌دیده دستور کار است، اما خوشبختانه سیلاب اخیر بر خلاف سال ۸۸ و با وجود بارندگی دو برابر، خسارت جانی نداشته است.