مدیر کل آموزش و پرورش مازندران:

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه ۱۱۱ مدرسه مازندران در سیل خسارت دیده‌اند، وضعیت دبیرستان دخترانه الزهرا شهرستان سوادکوه را به دلیل نفوذ آب به پایه‌های مدرسه بحرانی اعلام کرد.

عسکری نیکزاد در حاشیه بازدید از مدارس آسیب‌دیده از سیل در شهرستان سوادکوه گفت: «سیل شامگاه دوشنبه، به سه مدرسه در این شهرستان خسارات جدی وارد ساخته است.»

او میزان خسارت وارده به مدرسه «الزهرا» شهر زیراب، را بالا توصیف کرد و افزود: «محوطه، سرویس‌های بهداشتی و ساختمان سرایداری به طور کامل از بین رفته و هیچ محوطه‌ای برای مدرسه باقی نمانده است. همچنین آب به زیر ساختمان مدرسه نفوذ کرده و هر لحظه، احتمال فروریختن آن را افزایش می‌دهد. بیش از ۱۸۰ دانش آموز دوره دوم متوسطه در این دبیرستان مشغول تحصیل هستند که دستور فوری برای انتخاب مدارس جایگزین و تهیه امکانات مورد نیاز صادر شده است. دو مدرسه جایگزین را بررسی کردیم و آموزش و پرورش سوادکوه در اسرع وقت تصمیمات خود را اعلام خواهد کرد.»

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران با احتمال فرو ریختن یکی از ساختمان‌های وابسته به هنرستان شهید بهشتی زیراب گفت: «در شرایط فعلی و در حالی که جریان آب همچنان شدید است، برای ترمیم و یا جلوگیری از ریزش ساختمان نمی‌توان کاری صورت داد. در شهر پل سفید، نمازخانه مدرسه روستای « ازانده رودبار» کاملا تخریب شده است. بقیه قسمت های این مدرسه نیز در معرض خطر قرار دارند.»

سیل به ۱۱۱ مدرسه مازندران خسارت وارد کرد

نیکزاد اعلام کرد که در مجموع حدود ۱۱۱ مدرسه در ده شهرستان و منطقه استان در اثر سیل خسارت دیده‌اند.

او با اشاره به خسارت ۵۰ میلیارد ریالی ناشی از سیل به مدارس استان ادامه داد: «بیشترین مدرسه خسارت دیده مربوط به شهرستان سیمرغ است. اما تنها مدرسه ای که در اثر سیل از رده آموزشی خارج و بلااستفاده شده، مدرسه الزهرا زیراب است که به تنهایی خسارت سنگینی را به آموزش و پرورش تحمیل کرده است.»

نیکزاد با اشاره به حضور مدیرکل نوسازی مدارس استان در شهرستان سوادکوه اظهار امیدواری کرد که هرچه زودتر زمینی برای ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه تعیین شود تا عملیات ساخت از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان آغاز گردد.

نیکزاد همچنین اعلام کرد که از سوی وزیر آموزش و پرورش، نمایندگانی در مازندران حضور یافتند و از نزدیک، خسارات وارده را بررسی کردند و گزارش خسارات این سه مدرسه نیز، در اسرع وقت در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.