از 27 اسفند تا دهم فروردین ثبت شد

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار کرد: تا دهم فروردین ماه ۱۲ میلیون و ۷۹ هزار و ۶۱۹ نفر شب اقامت در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه نوروز گذشته ۲ درصد رشد دارد.

به گزارش ونگ سیف الله فرزانه افزود: همچنین از ۲۷ اسفند ماه سال ۹۷ تا دهم فروردین امسال ۱۰ میلیون و ۱۵ هزار و ۸۶ نفر از جاذبه های فرهنگی و گردشگری مازندران بازدید کردند.

حال پیشکسوتان صنایع دستی خوب نیست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اقامت بیشتر گردشگران نوروزی را باعث رونق اقتصادی استان دانست و بر ضرورت برنامه ریزی همه جانبه برای افزایش میزان ماندگاری گردشگران در تمامی فصول سال تاکید کرد.

وی از فروش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صنایع دستی در مازندران به عنوان بخشی از آورده گردشگری برای استان یاد و تاکید کرد: اگر چه همین آمار نشانگر ارتقای اقتصاد گردشگری در مازندران است، ولی باید برای تمام فصول سال برنامه پایدار داشته باشیم.

برگزاری بیش از ۲۰۰ کنسرت در مازندران

فرزانه گفت: نمایشگاههای صنایع دستی کمک به هویت فرهنگی و فروش و بازاریابی است که نیاز به حفظ و احیا دارد، ضمن این که حال پیشکسوتان صنایع دستی خوب نیست و انتظار داریم رسانه ها به این افراد که افتخار صنایع دستی کشور هستند بپردازند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران لازمه کسب درآمد از گردشگری را برنامه ریزی درست و درازمدت دانست و با اشاره به اجرای برنامه های مختلف از سوی کمیته فرهنگی ستاد خدمات سفر در تعطیلات نوروزی جاری، گفت: تا روز گذشته بیش از ۲۰۰ کنسرت در استان برگزار شده است.